התפרצות זן דלתא של נגיף הקורונה בארה"ב הטילה מעמסה חסרת תקדים על מחלקות ילדים בבתי החולים, עקב זינוק חד במספר מקרי הידבקות בקרב ילדים, בעיקר במדינות הדרום.

לאחר שלאורך חודשים ארוכים, מאז פרוץ המגיפה בשנה שעברה, הרגיעו המומחים כי הנגיף פוגע פחות בילדים, ההתפרצות הנוכחית של זן דלתא שינתה את המצב.

על פי האקדמיה האמריקאית לרפואת ילדים, בשבוע הראשון של יולי היו 12 אלף מקרי הידבקות בקרב ילדים, ובשבוע הראשון של אוגוסט הגיע הנתון ל־96 אלף, שהם כ־15% מכלל ההידבקויות ברחבי ארה"ב.

ה"וושינגטון פוסט" דיווח כי נכון לסוף השבוע שעבר, 1,785 ילדים מאומתים או חשודים כמאומתים היו מאושפזים בבתי החולים ברחבי ארה"ב, כאשר פלורידה הייתה במקום הראשון עם 247 ילדים שאושפזו בשבוע החולף.

בדאלאס שבטקסס נמסר בסוף השבוע כי כל המיטות ביחידות טיפול נמרץ ילדים בעיר נמצאות בתפוסה מלאה. קליי ג'נקינס, שופט במחוז דאלאס, ציין כי המצב משפיע גם על ילדים שנפגעים בתאונות דרכים או סובלים ממחלות חמורות אחרות וכי אם הם יזדקקו למכשיר הנשמה, הם ייאלצו לעבור לעיר שבה יהיה מקום פנוי.

המצב חמור בכל טקסס, כאשר יותר מ־90% מכלל המיטות במחלקות טיפול נמרץ ברחבי המדינה מלאות לגמרי ורק כ־300 מיטות זמינות כעת. המושל הרפובליקני גרג אבוט ביקש סיוע של צוותים רפואיים מחוץ לטקסס, אולם הוא עדיין ממשיך להתנגד לחובת מסיכות וחיסונים ואף איים לתבוע כל מוסד חינוכי שיפר את ההנחיות שלו.

ראש העיר של אוסטין סטיב אדלר האשים כי התנהגותו של המושל היא ניסיון למצוא חן בעיני המצביעים הרפובליקנים לקראת הבחירות בשנה הבאה.