בעוד זן הדלתא מהודו מתפשט ברחבי העולם, בימים האחרונים דווח על וריאנט חדש לנגיף הקורונה, שמקורו בדרום אמריקה, והוא עמיד אף יותר מפני החיסון. פרופ' שלמה מעיין, מנהל מערך הזיהומים במרכז הרפואי ברזילי, שוחח הערב (שני) בנושא עם בן כספית ואריה אלדד ב-103FM.

"הוא לא עמיד להכול. זה וריאנט נוסף מדרום אמריקה, מקורו בפרו. ארגון הבריאות הבינלאומי שם עליו עין, עדיין לא מייחסים לו אלימות גוברת או פוטנציאל הדבקה כמו הדלתא. התהליך של יצירת וריאנטים הוא כמעט בלתי נמנע, בווירולוגיה בכלל ובקוביד במיוחד, וזה לא צריך להפתיע אותנו. הנתונים הראשונים עליו היו על עמידות לחיסון הסיני, היה מאמר מארה"ב שאמר שהנגיף הזה לא עמיד במיוחד והנוגדנים מנטרלים. זה התחלה של סיפור ואנחנו צריכים לשים על זה עין", פתח פרופ' מעיין.

"ארגון הבריאות הלאומי עד עכשיו מעריך שפוטנציאל הפנדמיה, ההתפשטות מעבר לארצות מסוימות, הוא קטן יותר מאשר נגיף מזן הדלתא. אני לא מזלזל באפשרות של הנגיף הזה להתפשט, וככל שתהיה בישראל אוכלוסייה מחוסנת גדולה יותר, יהיה קשה יותר לנגיף לחדור דרך נתב"ג", הוסיף.

לבסוף התייחס פרופ' מעיין למבצע החיסון השלישי ולסיכוי שיצליח למנוע סגר: "אני חושב שהנתונים מעודדים, בזהירות, בקטנה. ככל שמחוסנים יותר המחלה שנגרמת חמורה פחות. בהתחלה זה מתבטא בכך שיש פחות חולים קשים, בהמשך ההדבקות קצת יורדות. ואני חושב שאנחנו הולכים בכיוון הזה כל עוד קצב ההתחסנות ימשיך להיות כפי שהוא. חובה להתחסן. חוץ ממסכות, שמשום מה שכחנו מהן, וריחוק חברתי, שמשום מה אנחנו לא כל כך מקפידים עליו, אין דבר נוסף שיכול להגן כעלינו מלבד חיסוניות גדולה באוכלוסייה. החיסון שלנו של פייזר הוא טוב".