ראש ממשלת ניו זילנד ג'סינדה ארדרן הכריזה היום (שלישי) על סגר כללי ברחבי המדינה, זאת לאחר שהתגלה מקרה תחלואה אחד בעיר אוקלנד. בהודעה נמסר כי הסגר שבעה ימים באוקלנד, בעוד שיתר המדינה תשהה בסגר בן שלושה ימים בלבד. ארדרן ציינה כי הרשויות מניחות שמקרה התחלואה המדובר הוא של זן הדלתא, אם כי הדבר עדיין לא אושר רשמית.

בתוך כך, מספר מקרי התחלואה המאובחנים בסידני ממשיך לעלות, זאת למרות הסגר הממושך. אוסטרליה, שנחשבה בעבר דוגמה למדינה עם רמת תחלואה נמוכה, מתקשה להתמודד עם גל התחלואה השלישי. עד כה חוסנה באוסטרליה כמחצית מהאוכלוסייה, אך הדבר אינו גורם לשינוי בנתוני התחלואה, שמציבים את בתי חולים במתח עצום. 

מדינת ניו סאות' ווילס, שבירתה סידני היא מוקד ההתפרצות האחרון באוסטרליה, דיווחה כי ביממה האחרונה נרשמו 452 מקרי תחלואה חדשים, לצד מקרה מוות אחד. מדובר בשבירה השלישית של שיא התחלואה במדינה בתקופה האחרונה. ראש הממשלה, גלאדיס ברג'יקליאן העריכה בשיחה עם עיתונאים כי "מספרי החולים ימשיכו לעלות באופן משמעותי בשבועיים שלושה הקרובים".

קורונה בארה"ב: בתי החולים עמוסים בעקבות התפשטות זן הדלתא (צילום: רויטרס)

בינתיים, נרשמה עלייה ברמת ההגבלות בסידני, כאשר הוחלט בין היתר על הקמת מחסומים בכמה מוקדם בעיר, והעלאה משמעותית של סכום הקנסות המוטל על מפרי ההגבלות. אחד מהמקרים החמורים שנרשמו בעיר התרחש בבית חולים בדרומה, כאשר כ-80 אנשי רפואה נאלצו להיכנס לבידוד, לאחר שנמצאו מספר חולי קורונה במחלקה האונקולוגית, כך לדברי שר הבריאות בראד האזאר

כלכלנים במדינה חוששים כי הסגר עלול להוביל את כלכלת המדינה למיתון שני תוך מספר שנים, זאת למרות שהבנק המרכזי באוסטרליה מוכן לנקוט בעולות בנושא, כך עולה מפרוטוקולים שפורסמו.