מנהל ארגון הבריאות העולמי, ד''ר תיאודורוס גברה-יסוס,  אמר היום (שני) כי צריך לעצור את מתן מנת החיסון השלישית נגד נגיף הקורונה. הסיבה לכך, על פי גברה יסוס, היא שיש קודם כל לתעדף את אחוז המחוסנים במנה הראשונה והשנייה במדינות שבהן רק אחוזים בודדים חוסנו.

"אם שיעורי ההתחסנות לא יעלו בכל רחבי העולם, זנים חדשים וחזקים יותר של הקורונה עלולים להתפתח. צריך לתרום את החיסונים, המיועדים לזריקה שלישית, לאותן מדינות בהן אנשים לא קיבלו את המנות הראשונות של החיסון", טען מנכ"ל ארגון הבריאות העולמי במהלך ביקור בבודפשט.

מוקדם יותר החודש כבר התייחס גברה-יסוס לנושא ואמר במסיבת עיתונאים כי "עד כה ניתנו יותר מארבעה מיליון מנות חיסון ברחבי העולם, אולם יותר מ-80 אחוז מתוכן היו במדינות בעלות הכנסה גבוהה ובינונית. אנחנו לא יכולים לקבל מצב שבו מדינות שכבר השתמשו במרבית האספקה העולמית של חיסונים מלהשתמש בכמות רבה יותר, בעוד התושבים הפגיעים ביותר בעולם נותרו בלתי מוגנים".

עוד הוא הוסיף כי "ארגון הבריאות קורא להפסקה של מתן מנות דחף לפחות עד סוף ספטמבר, על מנת לאפשר לעשרה אחוזים לפחות של האוכלוסייה בכל מדינות לקבל חיסון. כדי שזה יתבצע, אנחנו צריכים שיתוף פעולה של כולם, במיוחד המדינות והחברות ששולטות באספקת החיסונים בעולם".