שניים מבכירי רגולטורי החיסונים של מנהל המזון והתרופות האמריקאי (FDA), יעזבו את הסוכנות בסתיו הקרוב. לפי דיווחים שפורסמו היום (רביעי) בארה"ב, הסיבה להתפטרותם היא התנגדותם לאישור ממשל ביידן את החיסון השלישי. 

ד"ר מריון גרובר, מנהלת המשרד למחקר וביקורת של חיסונים במרכז ההערכה והמחקר הביולוגי של ה-FDA תפרוש בסוף אוקטובר, וסגנה, ד"ר פיליפ קראוס, יעזוב בנובמבר, רגע לפני אישור החיסון השלישי וחיסוני ילדים. על פי דיווח ב"ניו יורק טיימס" הם אינם האמינו שיש מספיק נתונים כדי להצדיק הצעת את חיסון הבוסטר והם חשו בלחץ מצד הממשל כי עליהם לאשר את החיסונים במהירות.

התפטרות זו מגיעה כשלושה שבועות עד המועד בו ביידן רוצה להתחיל במבצע חיסון הבוסטר לאמריקאים, החל מתושבי בית אבות, עובדי בריאות ואחרים שחוסנו בתחילת מבצע החיסונים במדינה.

נשיא ארצות הברית, ג'ו ביידן (צילום: REUTERS/Jonathan Ernst)
נשיא ארצות הברית, ג'ו ביידן (צילום: REUTERS/Jonathan Ernst)

עוד דווח ב"ניו יורק טייס" כי גורמים רשמיים ייחסו את נתוני התחלואה מישראל כסימן מדאיג במיוחד, במיוחד עבור מבוגרים וקבוצות פגיעות אחרות. "נתונים ממדינות הובילו אותנו לדאגה עוד יותר לגבי סיכון מוגבר ליעילות החיסונים היורדת כנגד אשפוז, מחלות קשות ומוות", אמרה ד"ר רושל פ. וולנסקי, מנהלת המרכזים לבקרת מחלות ומניעתן בתדריך הבית הלבן על המגיפה ביום שלישי.

מטעם ה-FDA נמסר בתגובה: "אנחנו בטוחים במומחיות הצוות שלנו וביכולתו להמשיך לדאוג לבריאות הציבור, לרבות מתן ההערכות לחיסוני הקורונה. אני מבינים את חשיבותן של מנות חיסון נוספות על מנת להתגבר על המגפה העולמית. נפעל במהירות האפשרית על מנת לבצע את כל ההערכות הנדרשות".