מושלי מדינות ברחבי ארה"ב החלו להפעיל את כוחות המשמר הלאומי כדי לסייע בהתמודדות עם ההתפרצות הנרחבת של זן דלתא של נגיף הקורונה, כאשר חדרי המיון בבתי החולים בחמש מדינות הגיעו לתפוסה כמעט מלאה.

יותר מ־ 160 אלף מקרי הידבקות חדשים נרשמו ברחבי ארה"ב במהלך יום שלישי, בנוסף ליותר מ־ 1,300 מתים חדשים, כאשר ההתפרצות פוגעת בעיקר במדינות הדרום שבהן יש אוכלוסיות שלא התחסנו לצד מגבלות של מושלים רפובליקנים על חובת עטיית מסכות.

על פי נתוני משרד הבריאות האמריקאי, באלבמה, ג'ורג'יה, טקסס, פלורידה וארקנסו נותרו פחות מ־10% מיטות בחדרי המיון. עם זאת, ההתפרצות אינה מוגבלת רק לדרום.

מושל איידהו בראד ליטל דיווח כי רק ארבע מיטות פנויות נותרו בחדרי המיון במדינה והוא החליט להפעיל מחדש את המשמר הלאומי כדי לסייע לבתי החולים, שבעה שבועות בלבד אחרי שהסתיימה ההצבה הקודמת של הכוחות."סיירתי במחלקה עמוסה בבויזי ומה שראיתי שבר את הלב", אמר. "כל המטופלים החיוביים היו לא מחוסנים. היו צעירים, שתיים היו בהריון. נאמר לי שהגיל הממוצע הוא 43".

בתוך כך, ארגון הבריאות העולמי דיווח כי הוא עוקב אחרי זן חדש של הנגיף שעלול להיות עמיד לחיסונים. זן מיו, על שם האות ה־ 12 באלפבית היווני, זוהה לראשונה בקולומביה בחודש ינואר, וכעת הוא מהווה 39% מכלל מקרי ההידבקות במדינה. מאז התגלו מקרים גם במדינות נוספות באמריקה הלטינית ובאירופה.

בסוכנות ציינו כי יש צורך במחקרים נוספים כדי לקבוע את האיום מצד הזן החדש, אולם בדיקות ראשונות הראו כי יש בו מוטציות שעלולות להיות עמידות יותר מול החיסונים. "האפידמיולוגיה של זן מיו באמריקה הדרומית, במיוחד עם ההתפשטות של זן דלתא, תיבחן כדי לזהות שינויים", נמסר.