ועדת החוקה התכנסה היום (שלישי) לדיון בהארכת תקנות הגבלת היציאה לארבע המדינות האסורות כיום. במהלך הדיון, נחשף כי משרד הבריאות מקדם הסכם בילטראלי עם מדינות האיחוד האירופי על שיתוף מאגר החיסונים שניתנו. לפי ההסכם המסתמן, אזרח שייצא לאירופה או לארה"ב יוכל לשתף את המידע באמצעות ברקוד, וישראל תקבל דיווח אוטומטי על חיסונים שניתנו בחו"ל. 

אילנה גנס, ראש מטה שירותי בריאות הציבור, סיפרה: "אנו מקווים בשבועות הקרובים לחתום על שיתוף מידע של מאגר נתונים כך שנקבל דיווח אוטומטי על חיסונים שניתנו בחו"ל. כך יתייתר הצורך בבדיקה סרולוגית כדי לאשר שהמידע הרפואי עליו הצהיר הנכנס לישראל אמיתי". 

"עומד להיחתם הסכם המאפשר לשתף מידע על מי מאזרחי ישראל מחוסן. המידע יהיה זמין בעת יציאת ישראלים לאירופה או לחלק ממדינות ארה"ב, בהן ניו-יורק, פנסילבניה ועוד,  וניתן יהיה לאמת זאת באמצעות קוד QR, במקום להציג בדיקה סרולוגית כדרישת חלק מהמדינות לאימות החיסון".

יו"ר הוועדה ח"כ גלעד קריב ביקש לדעת "מה מקור ההסמכה על העברת מידע על חיסונים שהם חלק מהתיק הרפואי של כל אחד מאתנו, האם התקבלה החלטת ממשלה?, האם היה פיקוח פרלמנטרי כלשהו בנושא? אבקש לקבל פרטים על המתודולוגיה והאם נדרשת הסכמה או שמדובר על שיתוף מידע כללי". 

ח"כ בני בגין הצטרף לדברים: "האמירה החשובה בזמנו הייתה שהמידע המועבר מחברת החיסונים מוטמן ואין בו פרטים אישיים כך שיש פה שינוי". עו"ד טליה אגמון, המשנה ליועמ"ש משרד הבריאות השיבה: "לא מדובר על העברת מאגרי מידע, אלא נוסע שירצה להציג מידע שהוא מחוסן יוכל לעשות זאת. כפי שאזרחים זרים מגיעים לפה ורוצים להוכיח שחוסנו, אותה מדינה תוכל לאמת את המידע מול משרד הבריאות".