פרופ' עופר לוי מבוסטון, חבר הוועדה המייעצת ל-FDA, סיפר היום (שבת) בריאיון בחדשות 12 מה עמד מאחורי החלטת הוועדה לאשר את מתן החיסון השלישי לקורונה רק לבני 65 ומעלה והסביר מדוע היא לא צריכה להשפיע על הישראלים, שעליהם ללכת ולהתחסן בהתאם להוראות משרד הבריאות. 

"יש הרבה נתונים שמראים לנו שמנה שלישית תעזור ושהיא בטיחותית. אבל לדעתנו, לדעת הוועדה, אנחנו רצינו לראות יותר נתונים בקשר לנוער לפני שאנחנו מצביעים בעד מנה שלישית עבורם. אז בסוף ההחלטה של הוועדה זה לאנשים מגיל 65 ומעלה", סיפר.

הוא הסביר: "אנחנו במצב אחר פה בארצות הברית. זו מדינה הרבה יותר גדולה, הרבה יותר מגוונת, אז האפקט של מנה שלישית יכול להיות שונה פה מאשר מקומות אחרים. אני מאמין שבעתיד הקרוב נגיע למנה השלישית גם לעוד אוכלוסיות פה בארצות הברית".

לוי חזר והדגיש את חשיבות החיסון השלישי עבור ישראלים: "הישראלים בהחלט צריכים להתחסן, בהחלט. עדיין יש קורונה ועדיין כל יום אנשים לצערנו מתים מזה ואין ספק שהחיסון מגן בצורה חזקה נגד התוצאות הכי חמורות של הקורונה. אז אני מאוד ממליץ לאנשים, בשבילם, בשביל המשפחה ובשביל כל עם ישראל, להתחסן לפי המנות שהממשלה ממליצה".

גם מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' נחמן אש התייחס לדברים בחדשות 12 ואמר כי הוא אינו מופתע מההחלטה: "זאת הייתה החלטה סבירה בראי ארצות הברית של היום, ככל שיעבור יותר זמן הם יקבלו החלטות אחרות. אנחנו חיסנו מוקדם ומהר משום שבבת אחת היעילות של החיסון התפוגגה והיינו צריכים להגיב, בארצות הברית המצב אחר כי יש שם הרבה לא מחוסנים בכלל, אז חשוב להם להגן על האוכלוסייה המבוגרת".