מנכ"ל חברת התרופות האמריקאית, ספטן בנסל, העריך היום (חמישי) בריאיון שהעניק לעיתון השוויצרי "נויה ציריכר צייטונג" כי מגפת הקורונה עשויה לחלוף מן העולם בתוך כשנה, זאת בזכות ייצור החיסונים המוגבר והמהיר. 

"אם מסתכלים על הרחבת יכולת הייצור בחצי השנה האחרונה, צריך להיות מספיק מינון זמין גם באמצע השנה הבאה על מנת לחסן את כלל אוכלוסיית העולם. אנחנו גם יכולים להגביר את המידה הנדרשת", אמר בנסל, והעריך כי החיסונים יהיו זמינים בקרוב גם עבור פעוטות

"מי שלא יתחסן – יחסן את עצמו באופן טבעי, כי וריאנט הדלתא מאוד מדבק. בדרך זו נגיע למצב דומה כמו של שפעת. אתה יכול להתחסן ולהבטיח לך חורף שקט, או שאל תתחסן ותסתכן באשפוז. השפעת החיסון יורדת, חולים בסיכון שחוסנו בסתיו שעבר ללא ספק זקוקים לרענון. אני מניח שבארה"ב נתחיל עם האוכלוסייה הבוגרת ולאחר מכן נרחיב את המבצע לצעירים יותר. אף ממשלה לא יכולה להרשות לעצמה לאשפז יתר על המידה ולנעול שוב אנשים בבתים". 

ספטן בנסל (צילום: BERTRAND GUAY/AFP via Getty Images)
ספטן בנסל (צילום: BERTRAND GUAY/AFP via Getty Images)

בהמשך אמר בנסל כי הוא מצפה ממשלות העולם לאשר את חיסוני הבוסטר לאנשים שכבר חוסנו מכיוון שחולים בסיכון שחוסנו בסתיו שעבר זקוקים לחיסון נוספים. "היקף החיסונים הוא הגורם המגביל הגדול ביותר. עם חצי מהמינון הנדרש, יהיו לו כ-3 מיליארד מנות זמינות ברחבי העולם בשנה הקרובה, במקום 2 מיליארד בלבד". 

כמו כן, אמר בנסל כי הרכב מנת הבוסטר של מודרנה זהה למנת החיסון הרגילה, נכון לשנה זו, זאת מכיוון שטרם נמצא הזמן לשנותו. "אנחנו עורכים ניסויים למציאת גרסאות מותאמות נגד הדלתא. הם יהוו את הבסיס לחיסון הבוסטר בשנת 2022. כמו כן אנחנו בוחנים את 'וריאנט הדלתא פלוס ביתא'".