מניין המתים מנגיף הקורונה ברחבי העולם חצה את רף החמישה מיליון בני אדם, כך פורסם היום (שבת) בסוכנות ידיעות רויטרס. עוד דווח יותר כי 2.5 מיליון מקרי מוות נרשמו תוך פחות משמונה חודשים.

על פי נתוני סוכנות הידיעות, בשבוע האחרון התרחשו כ-8,000 מקרי מוות ברחבי העולם, שהם כחמישה מקרי מוות בכל דקה. מחצית מכלל מקרי המוות העולמיים שדווחו בממוצע היו בארצות הברית, ברוסיה, בברזיל, במקסיקו ובהודו. על פי סוכנות הידיעות 21% מכלל המתים הם מדרום אמריקה, ו-14% מכלל המתים הם מצפון אמריקה ומזרח אירופה. מנגד, ברויטרס מצינים כי שיעור התמותה העולמי הואט בשבועות האחרונים. 

על פי סוכנות הידיעות, 187 מדינות דיווחו על התפשטות וריאנט הדלתא בשטחן. מנגד טורקמניסטן, צפון קוריאה ושלושה איים נידחים באוקינוס השקט טרם דיווחו על מקרי מוות או הידבקות בנגיף. 

עוד דווח כי מחצית העולם עדיין לא קיבלו מנה אחת לפחות של החיסון. ארגון הבריאות העולמי התייחס לנתון זה ואמר כי תוכנית ההפצה של הארגון, COVAX, תתחיל לשלוח חיסונים רק למדינות שלא יכולות להרשות לעצמן לרכוש אותם. "שינינו את שיטת ההפצה בחודש אוקטובר, רק מדינות להן אין משאבים כלכלים יקבלו את החיסונים", אמרה בכירה בארגון. 

קורונה ברוסיה (צילום: ALEXANDER NEMENOV/AFP via Getty )
קורונה ברוסיה (צילום: ALEXANDER NEMENOV/AFP via Getty )


בתוך כך, מספר המתים כתוצאה מסיבוכי הנגיף בארצות הברית חצה את ה-700 אלף איש. רשויות הבריאות במדינה דיווחו כי בשבוע האחרון נרשמו יותר מ-2,000 מקרי מוות בממוצע יומי. בעקבות כך, ארה"ב היא המדינה בה כמות החולים והמתים מהנגיף היא הגדולה ביותר. ברוסיה דווח אתמול על שיא במספר מקרי המוות מאז פרוץ המגפה במדינה לאחר ש-887 בני אדם הלכו לעולמם. על פי רויטרס רק כשליש מכלל האוכלוסיה במדינה התחסנה במנת החיסון הראשונה.