מספר קורבנות הקורונה הכולל באזור אמריקה הלטינית עומד על למעלה מ-1.5 מיליון, כך עולה מנתונים שפורסמו היום (שבת) בסוכנות הידיעות AFP. עוד עולה מהנתונים, כי מספר המקרים הכולל שאובחן במדינות באזור עומד על למעלה מ-45 מיליון. המדינה שנפגעה בצורה הקשה ביותר באמריקה הלטינית היא ברזיל, שממוקמת כעת במקום השני (אחרי ארצות הברית) במספר המתים מקורונה - למעלה מ-600 אלף מפרוץ המגפה.

למרות הנתונים הללו, נראה כי התחלואה מתחילה להתמתן בברזיל, לצד העלייה המתמשכת במספר המתחסנים היומי. למעשה, כעת כ-70 אחוזים מהברזילאים קיבלו לפחות מנת חיסון אחת, לעומת כ-65 אחוזים בלבד מהאמריקאים, שעברו את רף 600 אלף הקורבנות בחודש יוני. בנוסף, ייתכן אף כי המדינה ניצלה מהתפשטות הדלתא, בשל התפשטות נגיף הגמא במדינה - שמיתן את השפעתו. 

מספר מקרי המוות ירד במדינה בכ-80 אחוזים לעומת השיא, בו נרשמו בחודש אפריל כ-3,000 מתים מדי יום, כך שהיא אינה נמצאת בצמרת המדינות בעלות שיעורי התמותה הגבוהים ביותר. 

מיצג שהוקם בברזיל לזכר 600 אלף קורבנות הקורונה (צילום: Buda Mendes/Getty Images)
מיצג שהוקם בברזיל לזכר 600 אלף קורבנות הקורונה (צילום: Buda Mendes/Getty Images)

משרד הבריאות במקסיקו דיווח כי ביממה האחרונה נרשמו 7,158 מקרי תחלואה חדשים, ו-489 מקרי מוות. המשמעות היא, כי מספר החולים הכולל מפרוץ המגפה עומד על כ-3.7 מיליון, ומספר המתים על כ-281 אלף. עם זאת, במשרד ציינו כי ייתן שהנתונים הללו אינם מדויקים, והמספר גבוה יותר מהנתונים הרשמיים. 

מדינה נוספת שדיווחה על בנתוני התחלואה היא ארצות הברית, בה נרשמו ביממה האחרונה למעלה מ-135 אלף מקרי תחלואה, וכעת המספר הכולל עומד על 44.39 מפרוץ הנגיף. מדובר בעלייה במספר היומי, שכן ביממה הקודמת מספר החולים הכולל מפרוץ המגפה עמד על 44.25 מיליון. בנוסף, 3,593 מקרי מוות נרשמו ביממה האחרנה, וכעת מספר הכולל עומד על כ-715 אלף מפרוץ המגפה. 

מחלקת קורונה בבית חולים בארצות הברית, ארכיון (צילום: רויטרס)
מחלקת קורונה בבית חולים בארצות הברית, ארכיון (צילום: רויטרס)

בנוסף, רוסיה דיווחה כי ביממה האחרונה נרשמו בשטחה 29,362 מקרי תחלואה חדשים בקורונה, עלייה של כאלפיים מקרים לעומת היממה שקדמה לה. בנוסף, נרשמו במדינה 968 מקרי מוות ביממה, מספר הקורבנות היומי הגבוה ביותר מפרוץ המגפה.

לעומת זאת, הממשלה בטוקיו דיווחה כי ביממה האחרונה נרשמו 82 מקרי תחלואה בלבד, מספר החולים היומי הנמוך ביותר מאז 19 באוקטובר בשנה שעברה. מדובר בהמשך של מגמת הירידה בתחלואה במדינה, כאשר בשיא התפרצות הדלתא במהלך חודש אוגוסט, מספר החולים יומי עמד על למעלה מ-5,000 מדי יום. בשל הנתונים המרגיעים, מצב החירום בטוקיו בחלק גדול מיפן, הגיע לסיומו לאחר קרוב לחצי שנה.