מנהל אזור אירופה בארגון הבריאות העולמי, ד"ר האנס קלוגה, התייחס היום (חמישי) במהלך שיחה עם עיתונאים לזינוק שנרשם בתחלואה הכוללת במדינות רבות באירופה, וציין כי "קצב התפשטות התחלואה ב-53 המדינות מעורר דאגה משמעותית, ומספר המקרים היומי בהן מתקרב לשבירת שיאים, זאת בשל וריאנט הדלתא המתפשט בקלות רבה יותר". הוא הוסיף: "אירופה חזרה להיות מוקד של המגפה, המצב בו היינו לפני שנה. ההבדל הוא שכעת אנחנו יודעים יותר, ויכולים לעשות יותר".

הוא הוסיף: "עלינו לשנות את דרכי הפעולה שלנו, ולעבור מתגובה להתפשטות משמעותית של תחלואה, למצב בו מונעים את התרחשותה". לדבריו, הגורמים לעלייה המדוברת בתחלואה הם עצם כך שההגנה שמספקים החיסונים אינה מספיקה כבר, לצד הפתיחה של הגבולות בין המדינות. עוד ציין הבכיר כי עד חודש פברואר הקרוב צפויים חצי מיליון מקרי מוות נוספים ביבשת וכי "מספרי המאושפזים כתוצאה מתחלואה בקורונה יותר מהכפיל את עצמו בשבוע האחרון".

בתוך כך, משרד הבריאות הפולני הודיע כי ביממה האחרונה אובחנו במדינה למעלה מ-15 אלף מקרי תחלואת קורונה חדשים, מספר שיא בחצי השנה האחרונה. עוד נמסר כי ביממה האחרונה נרשמו במדינה 250 מקרי מוות נוספים כתוצאה מהנגיף. המשמעות היא, כי מאז פרוץ המגפה אובחנו בפולין למעלה משלושה מיליון חולים, ונרשמו 77,395 מקרי מוות. 

חיסוני קורונה בפולין (צילום: Agencja Gazeta/Cezary Aszkielowicz via REUTERS)
חיסוני קורונה בפולין (צילום: Agencja Gazeta/Cezary Aszkielowicz via REUTERS)

מדינה נוספת שחווה בימים אלה זינוק משמעותי בתחלואה היא סלובקיה, אשר ביממה האחרונה נרשמו בה 6,713 מקרי תחלואה חדשים, המספר היומי הגבוה ביותר מאז פרוץ המגפה בשנה שעברה. במשרד הבריאות המקומי ציינו כי 79 אחוזים מהחולים המאושפזים בבתי החולים, 1,890 חולים - בהם 327 במצב קשה, לא חוסנו נגד קורונה. 

משרד הבריאות ההונגרי דיווח כי מספר החולים היומי יותר מהכפיל את עצמו מאז אמצע השבוע שעבר, ועומד כעת על 6,268 חולים ביממה האחרונה. מפרוץ הנגיף נרשמו בהונגריה כ-31 אלף מקרי מוות, ומספר התושבים שקיבלו את שני החיסונים לקורונה נמוך מהממוצע באיחוד האירופים - 5.74 מיליון בלבד, לעומת 10 מיליון תושבים המתגוררים בשטחה. 

מספר המתים היומי ברוסיה ממשיך לשבור שיאים, ועומת על 1,195 קורבנות חדשים לנגיף ביממה האחרונה. הנתון המדובר מתפרסם ברקע העלייה בתחלואה במדינה, שהובילה להחלטה על סגירה של כלל מקומות העבודה ברוסיה. כוח המשימה הממשלתי לטיפול בנגיף דיווח כי ביממה האחרונה אובחנו 40,217 חולי קורונה חדשים, בהם 6,305 במוסקבה.

אנשים עם מסכה ברוסיה (צילום: REUTERS/Maxim Shemetov//File Photo)
אנשים עם מסכה ברוסיה (צילום: REUTERS/Maxim Shemetov//File Photo)

בתוך כך, מספר החולים הכולל באוקראינה עבר את רף השלושה מיליון, כך עולה מהדיווח היומי של משרד הבריאות במדינה, אשר ציין כי עד כה נרשמו למעלה מ-70 אלף מקרי מוות כתוצאה מקורונה. אוקראינה התמודדה בשבועות האחרונים עם שיאי תחלואה ותמותה יומיים, דבר שהוביל את הממשלה להחליט על הטלת הגבלות קשות במטרה לנסות ולרסן את התפשטות הקורונה.