ענקית התרופות הגרמנית מרק וענקית התרופות האמריקאית פייזר הודיעו בסוף השבוע האחרון כי בניסוי שנערך בתרופה שפותחה נגד נגיף הקורונה, התקבלו "תוצאות מעודדות".

על פי התוצאות, התרופה נמצאה יעילה ב-89% בהפחתת הסיכון למחלה קשה ומוות. עוד נמצא כי רק  0.8% מהחולים שקיבלו את התרופה תוך שלושה ימים מהופעת התסמינים אושפזו ואף אחד מהם לא מת. השיעורים היו דומים עבור חולים שטופלו בתוך חמישה ימים.

התרופה הנקראת Paxlovid, צפויה לצאת לשוק בעוד חודשים וצפויה להינתן דרך הפה מהופעת תסמיני הקורונה הראשונים, זאת על מנת למנוע סיבוכים של הנגיף. כמו כן, ככל הנראה השימוש בתרופה זו עשוי להיות בשילוב תרופה ותיקה בשם Ritonavir ויורכב משלושה כדורים הניתנים פעמיים ביום.

הגלולה החדשנית מיועדת לחולים הנחשבים כבעלי סיכון גבוה, מבוגרים מעל גיל 60, מדוכאי חיסונים ואנשים הסובלים מבעיות רפואיות נשימתיות. כמו כן, פייזר גם בוחנת את השפעת הטיפול על אנשים שכבר נחשפו לנגיף. שתי החברות הודיעו כי הן החלו בתהליך היצור של התרופות. 

ד"ר סטיבן גריפין, פרופסור חבר בבית הספר לרפואה באוניברסיטת לידס, אמר ל-BBC כי "הצלחתה של התרופה מסמנת פוטנציאל לעידן חדש ביכולת שלנו למנוע את תופעות הלוואי של נגיף הקורונה. כמו כן, היא מביאה בשורה לאנשים שאינם יכולים להתחסן או סובלים מבעיות רפואיות רגישות". 

נשיא ארצות הברית, ג'ו ביידן, אמר לאחר פרסום תוצאות הניסוי כי "יכול להיות שיהיו לנו בקרוב גלולות שיכולו לטפל בנגיף הזה. טיפול זה יהיה כלי נוסף בארגז הכלים שלנו והוא נועד על מנת להגן על האנשים מההשלכות הקשות של נגיף הקורונה".