הקואליציה המתגבשת בגרמניה נערכת לנצל את הרוב בבית הנבחרים כדי לאשר צעדים חדשים למאבק בקורונה לנוכח התפרצות הגל הרביעי של המגפה. מכון רוברט קוך דיווח היום (ראשון) על על 23,543 מקרי הידבקות חדשים, יומיים אחרי שנרשם שיא חדש במגפה עם 37,120 נשאים חדשים, וזאת לעומת נתון יומי של 16,887 חולים לפני שבוע בלבד.

עוד נמסר מהמכון כי ישנם 191.5 מקרים חדשים על כל מאה אלף תושבים, כאשר בשבוע שעבר נמדדו 149.4 נשאים על כל מאה אלף תושבים. הנתון הגבוה ביותר מאז פרוץ המגפה נרשם ב-22 בדצמבר 2020, בשיא הגל השני, עם 197.6 מקרים על כל מאה אלף תושבים. עם זאת, שיעור האשפוזים עומד על 3.91 מטופלים על כל מאה אלף, לעומת השיא של 15.5 מאושפזים בדצמבר אשתקד.

ב-25 בנובמבר יסתיים התוקף של תקנות החירום שמאפשרות לממשלה הפדרלית לעקוף את הפרלמנט בהטלת מגבלות על התושבים, כולל סגרים, סגירת בתי ספר ועוצר. אולם הבילד דיווח הבוקר כי הסוציאל-דמוקרטים, הירוקים והמפלגה הליברלית, שמנהלים משא ומתן קואליציוני על הקמת הממשלה החדשה, נערכים לנצל את הרוב בבונדסטג כדי להעביר חקיקה חדשה לקראת סוף השבוע הבא.

לפי הדיווח, הצעדים החדשים יכללו חובת בדיקות יומית לכל העובדים והמבקרים בבתי אבות, בלי קשר להיותם מחוסנים או מחלימים ורופאים יחויבו לעדכן את המטופלים המבוגרים שלהם בכתב לגבי הצורך בקבלת חיסון הבוסטר. כמו כן, בתי החולים שוב יוכלו לקבל פיצוי מהמדינה אם הם ישמרו חלק מהמיטות במחלקות לטיפול נמרץ עבור חולי קורונה. עם זאת, בשל התנגדות הליברלים, החקיקה לא תכלול סגר עבור בלתי מחוסנים או הגבלת כניסה לאתרי בילוי רק למחוסנים ומחלימים.

 בינתיים, חלק מהמדינות בגרמניה מתחילות ליישם מגבלות חדשות בעצמן. בבוואריה, החל מהיום שוב יש חובת עטיית מסכות בבתי ספר ובמקומות סגורים ומופעל תו ירוק בכניסה למקומות בילוי למחוסנים, מחלימים ובעלי בדיקת PCR שלילית. בסקסוניה, כניסה למקומות בילוי תותר ממחר רק למחוסנים ולמחלימים.