קבינט המומחים בהולנד המליץ על הטלת סגר חלקי במדינה, זאת בשל נתוני התחלואה המדאיגים. מדובר כאמור במדינה הראשונה ביבשת בה נשקל הצעד הקיצוני מאז חודשי הקיץ, כאשר מוטל לחץ על הממשלה לאשר את ההמלצה. רשת NOS דיווחה היום (חמישי) כי הקבינט, בראשות ראש הממשלה מארק רוטה, צפוי לקבל את ההחלטה הסופית בנושא ביום שישי.

על פי הדיווחים, בין הצעדים הנבחנים כעת, בהתאם להמלצת צוות המומחים לניהול המגפה, ישנם ביטול אירועים, סגירת תיאטראות ובתי קולנוע, והקדמת שעת הסגירה של בתי הקפה והמסעדות. פעמים רבות הממשלה אכן מאמצת את המלצות המומחים, אך הדבר אינו קורה תמיד.

עד כה, הרשויות בהולנד נתנו את מנת החיסון השלישית רק לאזרחים הסובלים ממערכת חיסונית חלשה. למרות שיעור ההתחסנות הגבוה בקרב המבוגרים במדינה, קרוב ל-85 אחוזים, חלק מבתי החולים במדינה נאלצו לצמצם את מתן הטיפולים השגרתיים, כדי שיוכלו להפנות יותר משאבים לטיפול בחולי הקורונה.

אנשים עם מסכה ברחובות אמסטרדם (צילום: Pierre Crom/Getty Images)
אנשים עם מסכה ברחובות אמסטרדם (צילום: Pierre Crom/Getty Images)

מדינות מפותחות רבות אמרו עד כה כי לאחר תחילת מבצע החיסונים אין צורך בהטלת סגרים נוספים, גם כאשר התחלואה בהן שברה שיאים. למעשה, מדינות כמו בריטניה מסתמכות על מנות הבוסטר כדי להגביר את החיסונים של התושבים, ולהימנע מקריסת מערכת הבריאות במהלך החורף. 

בתוך כך, ארגון הבריאות העולמי פרסם את הדוח השבועי, ממנו עולה כי מספר מקרי המוות כתוצאה מתחלואה בקורונה באירופה זינק בעשרה אחוזים בשבוע האחרון. על פי המסמך, המתפרסם מדי שבוע, הנתון המדאיג הופך את אירופה לאזור היחיד בו מספר מקרי התחלואה בקורונה, ומקרי התמותה כתוצאה מהנגיף, עולים בצורה קבועה.