וריאנט קורונה חדש שזוהה בכמה מדינות אירופאיות מעורר דאגות, בקרב אנשי מקצוע בתחום הבריאות. זאת, מכיוון בשל ייחודו של הווריאנט המציג שינויים בחלבון הספייק של הקורונה שמעולם לא נראו בעבר.

הווריאנט, המכונה B.1.X או B.1.640, פורסם לראשונה על ידי העיתון הצרפתי Le Telegramme לאחר ש-24 בני אדם נדבקו בו בבית ספר צרפתי באזור בריטני בחודש אוקטובר. כשהווריאנט התגלה בצרפת, בית הספר שבו התרחשה ההתפרצות נאלץ לבטל 50% מהשיעורים שלו, כך דווח בעיתון. 

למרות שהמצב כעת בשליטה ולא נמצאו מקרים בצרפת מאז 26 באוקטובר, רשויות הבריאות בצרפת הודיעה כי הם ממשיכים לעקוב אחר הווריאנט. מקרים נוספים של הוויראנט התגלו גם בבריטניה, שוויץ, סקוטלנד ואיטליה, אם כי וריאנט הדלתא וצאצאיו ממשיכים להיות הזנים הדומיננטיים ביותר במדינות אלה.

פרופ' סיריל כהן מאוניברסיטת בר-אילן, שהגיע לישראל במקור מצרפת, מראיין ומתייעץ בקביעות עם גורמי בריאות צרפתיים. הוא הסביר כי לגרסה B.1.640 יש כמה מוטציות חסרות תקדים. מוטציה אחת משכה תשומת לב: גרסה שבה לחלבון הספייק, שהוא מה שמאפשר לנגיף להיצמד לתא האנושי ולהתחיל בתהליך ההדבקה, יש כמה השמטות. השאלה היא אם זה יהפוך את הנגיף ליותר מדבק או יהפוך אותו פחות יעיל.

על פי ההערכות, הווריאנט הגיע מאפריקה, תרחיש שכהן אמר כי מומחי בריאות חוששים ממנו ושמדגיש את הצורך בשוויון חיסונים. "הווריאנט הזה מדגים שאם תשאיר חלק מאוכלוסיית העולם ללא גישה לחיסונים, אז הנגיף ימשיך להתרבות וזה יוביל לעוד ווריאנטים", אמר כהן.