הוועדה המייעצת לאירועי חירום בבריטניה מסרה היום (רביעי) כי ייתכן שעד ערב השנה החדשה שיחול בסוף דצמבר, מספר המאושפזים היומי כתוצאה מווריאנט האומיקרון של נגיף הקורונה יעמוד על אלף.

במקביל, ראש ממשלת בריטניה, בוריס ג'ונסון, הודיע כי המדינה תעבור ל'תוכנית ב' למאבק בנגיף הקורונה, הכוללת מעבר לעבודה מהבית, על מנת להאט את התפשטות וריאנט האומיקרון.  

בתוך כך, מטה ההסברה למאבק בנגיף הקורונה בישראל הודיע כי החל ממחר מאומת, אשר זוהה כחולה בווריאנט האומיקרון, ישהה בבידוד במשך 14 יום ממועד ביצוע הבדיקה החיובית הראשונה (ולא 10 ימי בידוד הנהוגים בוואריינטים אחרים), ויקבל אישור החלמה רק בתנאי שבשלושה הימים האחרונים של תקופה זו, לא הופיעו תסמינים המונעים מתן אישור החלמה.

מהמטה נמסר כי עדכון זה מוחל לאור החשד שמאומתים לווריאנט האומיקרון עלולים להיות מדבקים לתקופה ארוכה יותר מזאת שנצפתה במקרים של ווריאנטים אחרים. עוד נקבע, כי אדם, שהוגדר בחשד גבוה כחולה בווריאנט האומיקרון, במידה ולא התקבלו תוצאות ריצוף עד לסיום תקופת החלמה של עשרה ימים, יוגדר כמחלים באישור הרופא המחוזי.

לצד זאת, בדרום אפריקה שם זוהה הווריאנט לראשונה דווח על כמעט 200 אלף מקרים חדשים של הנגיף ביממה האחרונה, ו-36 מקרי מוות הקשורים לקורונה.