המדען הראשי של חברת התרופות מודרנה ד"ר פול ברטון, הזהיר היום (שלישי) כי במידה ואדם בודד יחלה בזן הדלתא והאומיקרון במקביל, עלול להיווצר זן חדש וקטלני יותר של נגיף הקורונה. בהצהרה לבית הנבחרים הבריטי, הסביר כי בדרך כלל אדם חולה מזן אחד בלבד, ובמקרים נדירים אפילו בשניים. יחד עם זאת אמר: "אם שני הזנים ידביקו את אותו התא, ייתכן שהם אף יוכלו להחליף DNA וליצור גרסה חדשה לגמריי של הנגיף".

ד"ר פול ברטון הזהיר שהמספרים הגבוהים של מקרי הדלתא והאומיקרון המתפשטים כיום ברחבי ברטניה, הופכים את התרחיש לסביר יותר. בשעה ששוחח בוועידה בבית הנבחרים עם ועדת המדע והטכנולוגיה של הפרלמנט, אמר: "בהחלט אפשרי שתהליך זה יתרחש, ועלול לגרום לגרסה קטלנית המהווה סיכון גדול יותר מאשר שאר הזנים שעברו מוטציה".

לדבריו, מנתונים שהתגלו בדרום אפריקה, מאומתים לנגיף יכולים לחלות בשני הווריאנטים, בעיקר מדוכאי חיסון. "זה יהיה אפשרי כאן, במיוחד בהתחשב במספר הזיהומים", הבהיר.

כשנשאל האם זה עלול להוביל לגרסה מסוכנת יותר של הנגיף, השיב כי "זה בהחלט יכול". הוא הוסיף כי "התפרצויות ענקיות ובלתי מבוקרות כמו אלו בבריטניה ובארה"ב בחורף האחרון אכן מעלות את הסיכון לאירועים כאלו".

כאמור, בשבוע האחרון הוועדה המייעצת לאירועי חירום במדינה מסרה, כי ייתכן שעד ערב השנה החדשה שיחול בסוף דצמבר, מספר המאושפזים היומי כתוצאה מווריאנט האומיקרון של נגיף הקורונה יעמוד על אלף. במקביל, ראש ממשלת בריטניה, בוריס ג'ונסון, הודיע כי המדינה תעבור ל'תוכנית ב' למאבק בנגיף הקורונה, הכוללת מעבר לעבודה מהבית, על מנת להאט את התפשטות וריאנט האומיקרון.