נגיף האומיקרון ממשיך להתפשט ברחבי העולם, כאשר ארגון הבריאות העולמי מסר היום (רביעי) כי עד כה הוא זוהה כבר ב-77 מדינות שונות, אך ככל הנראה נמצא בכמות גבוהה הרבה יותר. על פי הארגון, ישנן ראיות ראשוניות אשר מצביעות על כך שעשויה להיות הפחתה ביעילות החיסונים וביעילות נגד זיהום והעברה הקשורים לאומיקרון, כמו גם עלייה בסיכון לחלות בקרב מחוסנים.

המחקר עליו מתבסס ארגון הבריאות העולמי נערך באוניברסיטת הרווארד, וכלל אנשים שהתחסנו בשלושה חיסונים שונים של חברות פייזר, מודרנה וג'ונסון וג'ונסון. המחוסנים נחשפו לפסאדו-וירוס המדמה את זן האומיקרון.בעדכון האפידמיולוגי השבועי של ארגון הבריאות העולמי, מאמר כי נדרשים נתונים נוספים כדי להבין טוב יותר את המידה שבה אומיקרון עשוי לחמוק מחסינות הנובעת מחיסונים או מזיהום קודם.

בתוך כך, ארצות הברית חצתה היום את סף 800 אלף המתים מנגיף הקורונה. ארה"ב, שיאנית התמותה מהנגיף ברחבי העולם,  רשמה כ-4% ממקרי המוות העולמיים. 

כ-200 אלף מהמתים נרשמו בחודשים האחרונים, למרות חיסוני הקורונה שניתנו במדינה. כמות המתים למעשה שווה לכמות האמריקאים שמתים מדי שנה ממחלות לב או שבץ מוחי, ושווה בערך לאוכלוסייתן של אטלנטה וסנט לואיס יחדיו.

במקביל, בפולין דיווחו היום על שיא מתים בגל הקורונה הנוכחי במדינה, כאשר המספר עומד על 660 מתים. ברוסיה פורסם כי ביממה האחרונה אובחנו 28,363 חיוביים חדשים לקורונה. באותו פרק זמן, מתו במדינה 1,142 בני אדם כתוצאה מהנגיף.