יצרנית החיסונים פייזר הודיעה אמש (שישי) כי הנתונים מהניסויים בחיסון שפיתחה לנגיף הקורונה עבור ילדים בגילאי שנתיים עד חמש מראים שהוא לא מספק את החסינות הצפויה בילדים בגיל זה, ולא מעניק להם הגנה מספקת מפני הנגיף. בעקבות הנתונים, פייזר החליטה להוסיף לניסוי את המנה השלישית, בתקווה שהיא תעודד יצירת תגובה חיסונית טובה יותר בגילאים אלו. 

"המחקר יכלול כעת הערכת מנה שלישית של 3 מיקרוגרם לפחות חודשיים לאחר המנה השנייה בסדרת שתי המנות כדי לספק רמות גבוהות של הגנה בקבוצת גיל צעירה זו", נמסר מהחברה. 

לדברי החברה, ההחלטה להוסיף את המנה השלישית לכל הילדים והתינוקות בגילאי 6 חודשים עד 5 שנים התקבלה לאחר שיועצים חיצוניים בלתי תלויים בחנו את הנתונים, מהם עלה כי שתי מנות בגודל ילדים של החיסון לקורונה אינן מייצרות את החסינות הצפויה בילדים בני שנתיים עד חמש, למרות שהן עושות זאת עבור התינוקות עד גיל שנתיים. על כן, דיווחה החברה כי היא "תתקן" את הניסוי כדי להוסיף מנה שלישית.

עם זאת, יש גם בשורות טובות: תוצאות הניסויים עד כה לא העלו חששות בטיחותיים והמינון של 3 מיקרוגרם הראה פרופיל בטיחות חיובי בילדים בני חצי שנה עד חמש שנים.

אם המחקר בן שלוש המנות יצליח, פייזר מצפה להגיש נתונים לרגולטורים השונים בהם ה-FDA כדי לבקש אישור שימוש בחירום לחיסון הילדים מגיל 6 חודשים עד לגיל חמש כבר במחצית הראשונה של 2022.

פייזר מתכננת לבחון גם אפשרות של מתן מנה שלישית של החיסון במינון 10 מיקרוגרם עבור ילדים בני 5 עד 12. בנוסף, החברה יזמה מחקר במינון נמוך של מנה שלישית של 10 מיקרוגרם או 30 מיקרוגרם בכ-600 מתבגרים בגילאי 12 עד 17, כדי להעריך את הבטיחות ורמת החיסוניות שמעניקה מנת הבוסטר לשכבת גיל זו.