בהלת האומיקרון: ארגון הבריאות העולמי הכריז היום (שבת) כי וריאנט הקורונה החדש, האומיקרון, מתפשט משמעותית מהר יותר מהדלתא והתגלה כבר ב-89 מדינות. בנוסף, עדכן הארגון כי זמן ההכפלה של הווריאנט הוא יום וחצי עד שלושה ימים.

קורונה - ארגון הבריאות העולמי הכריז על וריאנט "אומיקרון". צילום: רויטרס

בתוך כך, הווריאנט ממשיך להתפשט באירופה, כאשר בריטניה הפכה למוקד תחלואה משמעותי. סוכנות הבריאות הבריטית הודיעה כי ביממה האחרונה נרשמה קפיצה של יותר מעשרת אלפים מקרים מאומתים לווריאנט החדש, האומקירון. על פי הנתונים החדשים, ישנם 24,968 חיוביים לאומיקרון בבריטניה. בנוסף, שבעה בני אדם שאובחנו כחיוביים לווריאנט, מתו.

מכון הבריאות הלאומי באיטליה הבהיר כי הווריאנט החדש מתפשט במהירות, ועדכן כי עד כה אותרו 84 מקרים ביממה האחרונה. מדובר בעליה חדש ביחס ליום קודם, שאובחנו 55. מרבית המקרים אותרו בצפון המדינה, באזור לומברדי ומילאן, בעוד היתר אותרו בדרום, קמפניה ונאפולי.

בהולנד, המונים פקדו את מרכזי הקניות לקראת הסגר הצפוי בחג המולד, במהלכו צפויים לפעול עסקים חיוניים בלבד. שכן בתום הערכת מצב, הוחלט לסגור חנויות, בתי ספר, מקומות בילוי ומסעדות במטרה למנוע את התפשטות הווריאנט במדינה.

הכנות לחג המולד בהולנד, ברקע התפשטות האומיקרון (צילום: REUTERS/Piroschka van de Wouw)
הכנות לחג המולד בהולנד, ברקע התפשטות האומיקרון (צילום: REUTERS/Piroschka van de Wouw)

בצרפת הוחלט על ביטול אירועי השנה החדשה בדגש על אלו ההמוניים בשאנז אליזה, בעקבות התפשטות הווריאנט. ראש ממשלת צרפת, ז'אן קסטקס, הורה לבטל את מופע הזיקוקים החגיגי שנערך כמדי שנה בבירה, ובנוסף הומלץ לכלל התושבים, גם אלו המחוסנים, לבצע בדיקות קורונה טרם התקהלותם לצורך החגיגות.

בפורטוגל, המדינה בעלת שיעור ההתחסנות הגבוה בעולם נגד הקורונה, נפתח מבצע החיסונים בקרב שכבת הגיל 5-11. עם זאת, היא מתמודדת כעת עם התפשטות האומיקרון.