מחדל בבריטניה: האתר הבריטי הגרדיאן חשף תמונה מסעודה שערך רה"מ בוריס ג'ונסון יחד עם 17 אנשי צוות במעונו, בחודש מאי 2020 בעת שבריטניה הייתה תחת הגבלות הסגר הראשון.

בתמונה נראה ג'ונסון יחד עם אשתו ו-17 אנשי צוות בגן של מעונו ברחוב דאונינג עם בקבוקי יין וסוגי גבינות, כאשר באותה תקופה הגבלות הקורונה קבעו שאדם רשאי לפגוש רק אדם אחד ממשק בית אחר מחוץ לבית.

ממעונו של ג'ונסון נמסר בתגובה על הפרסום: "פגישות עבודה מתקיימות לעיתים קרובות בגן בדאונינג בחודשי הקיץ, בהזדמנות זו היו ישיבות צוות בעקבות מסיבת עיתונאים. רחוב דאונינג הוא ביתו של ראש הממשלה וגם מקום עבודתו. אשת ראש הממשלה מתגוררת בבית ולכן גם עושה שימוש לגיטימי בגינה".

בתוך כך, אתמול חברים בכירים במפלגה השמרנית בבריטניה הזהירו כי זמנו של ראש הממשלה בוריס ג'ונסון אוזל, וכי הוא עלול לאבד את תפקידו בשבועות או בחודשים הקרובים אם לא ישנה את התנהלותו, לאחר שהמפלגה איבדה מושב של הפרלמנט שבו שלטה במשך קרוב ל־200 שנה.

בחירות הביניים במחוז צפון שרופשייר באנגליה הסתיימו ביום שישי לפנות בוקר בהפתעה, כאשר מועמדת הליברל־דמוקרטים הלן מורגן ניצחה במחוז בחירה שנחשב בטוח עבור השמרנים. ראש הממשלה אמר כי הוא מקבל את האחריות להפסד ההיסטורי. "אני מבין את התסכול של התושבים. אני מבין שהמצביעים רוצים שהממשלה תתמקד כל הזמן בהם ובסדרי העדיפויות שלהם", אמר.