התפשטות האומיקרון בארה"ב: ד"ר ג'ונתן ריינר, מנהל המעבדה לצנתורי לב בבית החולים האוניברסיטאי ג'ורג' וושינגטון, התראיין היום (שני) לרשת CNN והתייחס לחגיגות חג המולד שיחולו בסוף השבוע הקרוב בצל הקורונה. ד"ר ריינר הציג תחזית אימים כי "במהלך העשרה הימים הקרובים אנו הולכים לראות כחצי מיליון מאומתים ביום".

על פי הנתונים שהציגה אוניברסיטת ג'ונס הופקינס, ממוצע הנדבקים בארה"ב ביום מתקרב ל-200 אלף, מספר הגבוה ב-47% מאז חודש ינואר האחרון. עוד דווח כי נכון לאתמול, כ-71,000 אמריקאים מאושפזים בבתי החולים לאחר שנדבקו בנגיף, וכי 1,408 בני אדם מתים בכל יום.

על רקע הנתונים והמשך התפשטות זן האומיקרון, יועץ הבית הלבן לענייני הקורונה, ד"ר אנתוני פאוצ'י, אמר כי "בהחלט נמשיך לראות עלייה במאובחנים לזמן מה. לקראת ערב השנה החדשה ביום שישי, עדיף התכנסויות קטנות של אנשים מחוסנים". עם זאת, המליץ להימנע ממסיבות גדולות שבהן לא ניתן לדעת מי מחוסן ומי לא. פאוצ'י הוסיף: "כשאתה נמצא במסיבה עם 30, 40 או 50 אנשים, אינך יודע מה מצב החיסון של כל אחד, לכן הייתי ממליץ בחום להתרחק מכך השנה. יהיו עוד שנים לעשות זאת, אך לא השנה".

מייצג לזכר קורבנות הקורונה בארה"ב (צילום: עידו דיסנצ׳יק)

בתוך כך, מדינת ניו יורק שברה שיא מאומתים חדש בנגיף הקורונה עם 49,708 מאומתים ביממה. מספר הנדבקים ביממה זינק ב-644% בשבועיים האחרונים. על רקע הנתונים, ראש עיריית ניו יורק ביל דה בלאזיו הנחה על מבצע חיסונים לעובדי המגזר הפרטי, והודיע כי לא יסכים לעקוף הנחייה זו על ידי בדיקת קורונה שלילית במקומות העבודה.

סוכנות ה-CDC דיווחה כי מעל 64.4 מיליון אמריקאים התחסנו עד כה במנת הדחף נגד נגיף הקורונה. כמו כן, מנהל המזון והתרופות האמריקאי אישר לשימוש את התרופה של חברת 'Merck' נגד נגיף הקורונה. התרופה הוכחה כמפחיתת אשפוזים ומקרי מוות ב-30% לאחר ההידבקות בנגיף.