בהלת האומיקרון בעולם נמשכת: הרשויות בצרפת דיווחו היום (שלישי) על שיא יומי של מאומתים לנגיף הקורונה העומד על 179,807 מאובחנים חדשים ביממה האחרונה. מדובר במספר הגבוה ביותר במדינה מאז תחילת המגפה. 

בקפריסין נרשם ביממה האחרונה שיא יומי של מאומתים לנגיף, מאז שזוהה לראשונה באי במרץ 2020. על פי הנתונים, 2,241 מאומתים חדשים לקורונה אובחנו אתמול, כאשר עד כה דווחו על 154,926 חולים ו-630 מקרי מוות. "אני חושב שזה נובע מווריאנט האומיקרון, שייתכן שהגיע מוקדם יותר ממה שציפינו", אמר פרופסור פטרוס קאראיאניס, חבר בוועדה המייעצת לממשלה. 

בבריטניה דווח על שיא יומי של 129,471 מקרים חדשים אתמול, זאת לאחר שראש הממשלה בוריס ג'ונסון אמר כי הוא לא יאשר הגבלות חדשות כדי להגביל את התפשטות הווריאנט החדש. נוסף על כך, מספר המאושפזים עם קורונה בבתי החולים במדינה נכון להיום עומד על 9,546, זאת לפי נתונים חדשים של NHS, כאשר מדובר בעלייה של 38% יותר משבוע שעבר. כמו כן, זהו המספר הגבוה ביותר מאז מרץ.

כמו כן, משרד הבריאות באיטליה דיווח היום כי נמצאו 78,313 מאומתים חדשים לנגיף הקורונה. מדובר בשיא המאומתים היומי מאז פרוץ המגפה. בנוסף, ביממה האחרונה נרשמו 202 מתים נוספים. גם במניין המתים מהנגיף רושמת איטליה שיאים שליליים, כאשר מניין המתים במדינה הוא השני בגובהו באירופה, ותשיעי בגובהו בעולם.

לצד זאת, מקרי הקורונה היומיים של טורקיה חצו את רף ה-30 אלף בפעם הראשונה מזה חודשיים, כך הראו נתוני משרד הבריאות. כאשר במדינה אובחנו אתמול 32,176 מאומתים חדשים ו-184 מקרי מוות מהנגיף. שר הבריאות קוקה, קרא לאזרחים להתחסן והזהיר: "העלייה בתחלואה היא בשל התפשטות מהירה של וריאנט האומיקרון, ואנחנו במגמת עלייה".