גל הקורונה ששוטף את אירופה שובר שיאים חדשים מדי יום, אך מומחים רבים מזהירים כי הגרוע מכל עוד לפנינו ומדינות אירופה נערכות לקראת עלייה חדה במספר האשפוזים ובעומס הצפוי על מערכות הבריאות ובתי החולים. 

בבריטניה דיווחו על עלייה במקדם ההדבקה ל-1.5 ועל שיאי נדבקים יומיים שמתקרבים ל-200 אלף נדבקים מדי יום. שר הבריאות הבריטי הזהיר כי שירות הבריאות הלאומי של אנגליה צפוי לעמוד בפני לחץ רב בשבועות הקרובים עקב ריבוי מבוגרים שנדבקו בנגיף ועלייה במספר האשפוזים.

"אנחנו עדיין רואים עלייה באשפוזים, במיוחד כששיעור המקרים עולה בקבוצות גיל מבוגרות. זה מדאיג", הזהיר השר הבריטי. "אנו צריכים להיות כנים ולהתכונן לכמה שבועות קשים". 

בצרפת אותרו היום 328 אלף נדבקים, וגם בימים הקודמים נרשמו מספרים מבהילים דומים. במקביל, שבוע בלבד לאחר החזרה מחופשת החגים, מנהלי בתי הספר והמורים מזהירים מפני "התפוצצות" במקרי הנדבקים ומתריעים כי אינם יכולים לעמוד בעומסי הבדיקות והבידודים הנדרשים.

ארגוני המורים כועסים על הממשלה ומאשימים אותה ב"הימור מסוכן" על בריאותם של מורים ותלמידים, כאשר האיגוד רוצה לחזור לסגור כל כיתה שבה נמצאו נדבקים. עם זאת, שר החינוך הצרפתי דחה את הביקורת ואמר כי זהו המחיר שצריך לשלם כדי לשמור על בתי ספר פתוחים. 

באוסטריה, הקנצלר הנכנס קארל ניהאמר נמצא חיובי לקורונה. הוא נמצא בבידוד עצמי ואינו מראה תסמינים. "אין צורך לדאוג, אני בסדר וטוב לי", מסר הקנצלר שהיה מחוסן במנה השלישית וככל הנראה נדבק עקב מגע עם אחד מהמאבטחים שלו שנמצא גם הוא חיובי לנגיף. אשתו וילדיו של ניהאמר נבדקו ונמצאו שליליים. 

כזכור, אמש הקנצלר הכריז על צעדים חדשים שנועדו לבלום את התפשטות המגיפה והמשיך בתוכניות להטיל חובת חיסונים על כלל האזרחים החל מהחודש הבא.

גם בגרמניה הודיע הקנצלר אולף שולץ כי הפרלמנט הגרמני ידון בקרוב בהטלת חובת חיסון על כלל האזרחים. לצד זאת השלטונות מהדקים את ההגבלות על מסעדות אך מעניקים הקלות למחוסנים במנה השלישית, שיהיו פטורים מבידוד גם אם באו במגע עם מאומתים.

המחוסנים יהיו פטורים גם מההגבלות המחמירות על כניסה למסעדות או ברים, כחלק מהמאמץ לעודד יותר אנשים לקבל את החיסון השלישי. שולץ ציין כי הצעדים החדשים "יסייעו לשלוט במספר הנדבקים טוב יותר מהכללים הנוכחיים". האומיקרון מהווה כעת 44% מסך הנדבקים בגרמניה וכ-40% מהאזרחים במדינה כבר קיבלו את החיסון השלישי. 

ברומניה, אחת המדינות הכי פחות מחוסנות באירופה, מספר המקרים היומיים הוכפל פי 3 בשבוע החולף, והוטלה חובת חבישת מסכות בחללים פנימיים וחיצוניים, כאשר נאסר על שימוש במסכות בד מאחר שאינן יעילות מספיק לטענת הרשויות הרומניות. 

בארה"ב, שם אותרו אתמול כ-660 אלף מאומתים, נצפתה עלייה חדה ומדאיגה במספרי המאושפזים, בעיקר בקרב הלא מחוסנים. המרכז לבקרת מחלות מנסה להרגיע ומודיע כי עדיין אין סימנים לכך שווריאנט האומיקרון מסוכן יותר בילדים צעירים, למרות העלייה שנצפתה באשפוזי ילדים מתחת לגיל 5, שעדיין לא יכולים להתחסן מפני הנגיף.

לדברי מנהלת הסוכנות, העלייה הכללית במספרי הנדבקים שהגיעה לשיאים חדשים יכולה להסביר את העלייה באשפוזים.