מדינות רבות ברחבי העולם ממשיכות לשבור שיאי תחלואה ותמותה יומיים, זאת בשל התפשטות וריאנט האומיקרון בשטחן. משרד הבריאות בפיליפינים דיווח היום (שבת) כי ביממה האחרונה נרשמו במדינה 26,458 מקרי תחלואה חדשים בקורונה, לצד 265 מקרי מוות. המשמעות היא, כי מספר מקרי התחלואה הכולל במדינה, מאז פרוץ הנגיף, עומד על 2.93 מיליון, ומספר מקרי המוות על למעלה מ-52 אלף. הנתון של היממה האחרונה שובר פעם נוספת את שיא התחלואה יומי, שנרשם ב-11 בספטמבר, ועמד אז על 26,303.

מושל טוקיו עידכן על שבירת שיא התחלואה היומי, שעומד כעת על 1,224 מקרים ביממה. הפעם הקודמת בה נרשם שיא שלילי במספר מקרי התחלואה היומי היתה בחודש ספטמבר, כך עולה מהפרסום בערוץ TBS.

הגבלות קורונה באירופה עקב התפשטות האומיקרון (רויטרס)

כאמור, התחלואה ממשיכה להתפשט ברחבי יפן, דבר שהוביל את הממשל להחליט על העלאת רמת ההגבלות בשלושה אזורים שונים במדינה, בהם נמצאים בסיסים של הצבא האמריקאי. לדברי כמה גורמים רשמיים ביפן, האזורים הללו גרמו לעלייה בתחלואה במדינה. ההגבלות החדשות, הצפויות לכלול בין היתר קיצור שעות הפתיחה של הברים והמסעדות, צפויות להיכנס לתוקף ביום ראשון. 

במקביל, הודו דיווחה כי ביממה האחרונה אובחנו בשטחה 141,986 מקרי תחלואה חדשים - מספר המאובחנים היומי הגבוה ביותר מאז סוף חודש מאי, כאשר האומיקרון הפך לזן הדומיננטי ביותר בערים רבות. עוד נמסר ממשרד הבריאות ההודי כי ביממה האחרונה נרשמו 285 מקרי מוות חדשים. המשמעות היא, כי מספר מקרי התחלואה הכולל עומד על 35.37 מיליון, ומספר מקרי התמותה על 483,463.