מחסור חמור במוצרי מזון נרשם השבוע בסופרמרקטים רבים באוסטרליה. הסיבה לכך נעוצה בעקבות התפשטות זן האומיקרון של הקורונה, עובדים רבים שנדבקו או נמצאים בבידוד, דבר שהשפיע על מפעלים רבים בתעשיית עיבוד המזון האוסטרלית.

רשת וולוורת'ס האוסטרלית היא מבין הרשתות בהן נרשם מחסור. מנכ"ל החברה, קרל ובר, אמר כי נייר טואלט ותרופות יהיו מוגבלים לשתי חבילות בכל עסקה. כמו כן, תיהיה הגבלה מבחינת משקל על הבשר והעופות. "ב-36 השעות האחרונות, ראיינו עלייה מסוימת בקנייה במערב אוסטרליה, בעיקר גלילי נייר טואלט, משככי כאבים ובשר", אמר.

מנהלת רשמת מרכולים בפרברים הדרומיים של העיר פרת' אמרה כי טרם נרשמו חוסרים במוצרי מזון, אולם "אנו חוששים מפתיחת הסגר בחודש הבא. אנשים החלו להצטייד בכמויות, היה מקרה שאישה קנתה עשרות חבילות של פסטה כשהיא בכלל לא אוכלת פסטה".

תבהלת קניות באוסטרליה (צילום: WILLIAM WEST/AFP via Getty Images)
תבהלת קניות באוסטרליה (צילום: WILLIAM WEST/AFP via Getty Images)

גם ענף השינוע ואספקת המזון באוסטרליה נפגע קשות מהעלייה בתחלואה. בכיר בתעשייה סיפר כי "מספר הנהגים הצטמצם, רכבות חסרות, יש שיבושים במשלוחים. היבוא מחוץ למדינה הצטמצם. חסר לנו בערך אלף נהגים, יש ביקוש רב, אבל לנו אין את האפשרות לסייע". עוד אמר כי כ-40 אחוזים מכלל העובדים בחוף המזרחי לא הגיעו לעבודה. 

בעקבות כך, רשת המזון המהיר מקדונלד'ס קיצרה את שעות הפעילות ו-KFC מתמודדת עם מחסור בעופות. חברת התרופות GSK הודיעה כי "יש כרגע ביקוש גבוה מאוד לפאנדול (תרופה לשיכוך כאבים והורדת חום). יש לרכוש אותה באחריות ורק לצרכיהם המיידיים".

תבהלת הקניות נרשמה גם בארה"ב, כשקונים רבים בוושינגטון הבירה דיווח על מסחור חריג בירקות, עופות, וחלב. המחסור בחנויות המכולות בארה"ב הלך וגבר עם התפשטות האומיקרון במדינה. רשתות המזון מדווחות על מחסור גם בבשר ודגנים. איגוד נהגי המשאיות בארה"ב דיווח על מחסור של 80,000 נהגים.

מחסור במרכולים בארה''ב (צילום: CHANDAN KHANNA/AFP via Getty Image)
מחסור במרכולים בארה''ב (צילום: CHANDAN KHANNA/AFP via Getty Image)

מנכ"ל רשת המרכולים האמריקאית 'סטיו לאונרד' אמר כי בשבוע שעבר כשמונה אחוזים מכלל העובדים שלו (כ-200 אלף איש) היו בבידוד. כמו כן, גם חברת 'Birds Eye' המייצרת ירקות קפואים הודיעה על ירידה בכמות הייצור בשל היעדרות העובדים.