האומיקרון ממשיך לשבור שיאים: הווריאנט של נגיף הקורונה שמעורר בהלה בעולם מוסיף להתפשט במהירות בכל רחבי הגלובוס. כלי תקשורת ביפן דיווחו היום (שלישי) כי מספר המאומתים בנגיף הקורונה במדינה הגיע לשיא ביממה האחרונה, זאת ברקע שיקול הממשלה להרחיב את ההגבלות כדי למנוע את התפשטותו של הזן החדש. על פי הדיווחים, מספר המאומתים שאובחנו ביממה האחרונה עומד על 27 אלף.

הרשויות באוסטרליה דיווחו על 77 מקרי מוות נוספים כתוצאה מהנגיף, המספר הגבוה ביותר מאז פרוץ המגפה. ניו סאות' ויילס דיווחה על 36 מקרי מוות, ויקטוריה 22 וקווינסלנד רשמה 16, אולם לא כל המקרים האלו קרו אאתמול. 

משרד הבריאות בהודו דיווח כי במדינה אסאם נרשמה העלייה הגבוהה ביותר של מספר המאומתים ביום אחד, וכי 385 מקרי מוות נרשמו בשעות האחרונות בלבד. מספר מקרי האומיקרון טיפס ל-8,209. 

בתוך כך, רומניה דיווחה כי 16,760 מאומתים חדשים לנגיף אובחנו ביממה האחרונה, יותר מכפול ביום קודם לכן והמספר היומי הגבוה ביותר מאז אוקטובר. רומניה היא המדינה השנייה הכי פחות מחוסנת באיחוד האירופי, כאשר קצת פחות מ-41% מהאוכלוסייה מחוסנת במלואה על רקע חוסר אמון במוסדות המדינה וחינוך לקוי לחיסון.

גם בצ'כיה נרשמה קפיצה משמעותית במספר המאומתים היומיים, הגבוהה ביותר מאז ה-1 בדצמבר. על פי נתוני משרד הבריאות, ביממה האחרונה אובחנו 20,270 מאומתים חדשים לנגיף, זאת ברקע קיצור זמני הסגר והבידוד כחלק מצעדים חדשים להתמודדות עם הנגיף.