אוניברסיטת ג'ונס הופקינס שבארצות הברית הודיעה היום (שבת) כי מספר המתים מנגיף הקורונה במדינה חצה את ה-900 אלף ועומד על 904,228 אלף בני אדם. הנתון המדאיג מתפרסם פחות מחודשיים לאחר שהאוניברסיטה דיווחה על למעלה מ-800 אלף מתים מאז תחילת המגפה ולאור הופעתו של וריאנט האומיקרון של נגיף הקורונה, הנחשב כמאוד מדבק.

למרות שנמצא כי הווריאנט הדרום אפריקאי גורם למחלה פחות חמורה מאשר זנים אחרים של הנגיף, ביניהם הדלתא, המספר העצום של מקרי ההידבקות באומיקרון הביא לזינוק במספר האשפוזים, דבר שהכביד על מערכות הבריאות בארה"ב והביא אותן לקצה גבול היכולת שלהן בשבועות האחרונים.

מומחים טענו כי רוב האנשים שנדבקו באומיקרון ונזקקו לאשפוז היו אנשים שלא התחסנו או כאלה שסבלו ממחלות כרוניות.

מהנתונים עולה עוד כי המקרה הראשון של הידבקות בנגיף הקורונה בארה"ב דווח לפני 744 ימים, ב-22.1.2020. אתמול דיווחה המדינה על 371,447 נדבקים מאומתים חדשים ו-4,154 מקרי מוות.

קורונה בארה''ב (צילום: רויטרס)
קורונה בארה''ב (צילום: רויטרס)

לפי המרכז לבקרה ולמניעת מחלות, רק כ-212 מיליון איש, המהווים 64% מהאוכלוסייה, מחוסנים בכל שלוש המנות. יחד עם זאת, מספר המתים עודנו גבוה ועומד על למעלה מ-2,400  מתים ביום בממוצע.

ברקע פרסום הנתונים המדאיגים קרא נשיא ארה"ב ג'ו ביידן לציבור האמריקאי להתחסן: "כ-250 מיליון אמריקאים קיבלו לפחות מנה אחת של חיסון, והצלנו יותר ממיליון אמריקאים כתוצאה מכך", אמר בהצהרה.

במונחים של מקרי מוות מקורונה לנפש, ארה"ב מדורגת במקום ה-20, הרבה מתחת לשתי הראשונות - פרו ורוסיה. עם זאת, נראה כי שיעור התמותה מהנגיף בארה"ב מאט ככל שגל האומיקרון דועך, כך עולה מנתוני "רויטרס". הממוצע לשבעה ימים ירד זה יומיים ברציפות ל-2,592, לעומת ממוצע שיא של 2,674 בגל הנדבקים הנוכחי. לשם השוואה, השיא בגל הדלתא בינואר 2021 עמד על ממוצע של 3,300 מקרי מוות ביום.