האומיקרון משתולל בעולם: 100 מיליון אנשים נדבקו בקורונה בחודש אחד, כך עדכנה היום (רביעי) אוניברסיטת ג'ונס הופקינס בארה"ב, שדיווחה כי מספר מקרי הקורונה העולמי עומד על 400 מיליון איש וכי מספר מקרי המוות עומד על 5.7 מיליון איש

שיאנית הנדבקים היא ארה"ב, שם דווח על יותר מ-77 מיליון נדבקים ויותר מ-900 אלף מקרי מוות - שני שיאים עולמיים, המהווים יותר מ-19% מהנדבקים בעולם ויותר מ-15% ממקרי המוות העולמיים. 

המדינה השנייה המובילה בכמות הנדבקים היא הודו עם למעלה מ-42 מיליון נדבקים ואחריה ברזיל עם 26 מיליון מקרים. ברזיל מחזיקה גם במספר המתים השני בגודלו עם 634 אלף מקרי מוות מפרוץ המגפה. 

בוריס ג'ונסון בתדרוך לתקשורת על הקורונה בבריטניה (צילום:  Justin Tallis/Pool via REUTERS)
בוריס ג'ונסון בתדרוך לתקשורת על הקורונה בבריטניה (צילום: Justin Tallis/Pool via REUTERS)

בתוך כך, ראש ממשלת בריטניה, בוריס ג'ונסון, הודיע כי בכוונתו לבטל עד לסוף החודש את חובת הבידוד עבור מי שאובחן כחיובי לקורונה. "בכוונתי להציג את האסטרטגיה החדשה שלי לחיים לצד הקורונה, עם חזרת הפרלמנט מן הפגרה ב-21 בפברואר", אמר ג'ונסון. 

ג'ונסון הוסיף כי המהלך מותנה בהמשך המגמה החיובית של הירידה בתחלואה, והוסיף: "אני מצפה שנוכל לסיים עם ההגבלות המקומיות שנותרו, כולל הדרישה בחוק לבודד את עצמך אם תמצא חיובי, חודש שלם מוקדם יותר מהמצופה". ההגבלות הקיימות כיום בבריטניה אמורות היו להימשך עד ל-24 במרץ.

גם בפולין החליטו על הקלות בבידוד: שר הבריאות הפולני עדכן כי תקופת הבידוד של אנשים שנדבקו בקורונה תקוצר לשבעה ימים במקום 10 ימים, וגם חובת הבידוד לאנשים שבאו במגע עם מאומת לנגיף תבוטל. תקופת הבידוד המקוצרת תיכנס לתוקף החל מה-15 בפברואר.