נשיא צרפת עמנואל מקרון סירב לבקשת הקרמלין שיבצע בדיקת קורונה רוסית כאשר הגיע השבוע לבקר את הנשיא ולדימיר פוטין בקרמלין על מנת לדון במשבר מול אוקראינה, ולכן ישב במרחב רב מהמנהיג הרוסי, כך סיפרו לרויטרס שני מקורות המקורבים למקרון.

הדיווח שופך אור על תמונתם המפתיעה של השניים יושבים בשני קצוות מרוחקים של שולחן באורך ארבע מטרים בזמן שדנו במשבר עם אוקראינה ביום שני האחרון. זאת, בניגוד לטענות שנשמעו כי המרחק הגדול שימש את פוטין כדי לשלוח מסר דיפלומטי. 

שני המקורות, שיש להם ידע על פרוטוקול הבריאות של נשיא צרפת, אמרו לסוכנות הידיעות רויטרס כי למקרון ניתנה בחירה: לעבור בדיקת PCR על ידי השלטונות הרוסיים שתאפשר לו להתקרב לפוטין, או שהוא לסרב ולעמוד בריחוק חברתי מחמיר יותר.

"ידענו היטב שזה אומר שלא תהיה שום לחיצת יד וכן את השולחן הארוך הזה. אבל לא יכולנו לתת להם לשים את ידם על הדנ"א של הנשיא", אמר אחד המקורות לרויטרס, בהתייחס לחששות הביטחוניים אם המנהיג הצרפתי ייבדק על ידי רופאים רוסים.

המקור השני אישר כי מקרון סירב לעבור בדיקת PCR רוסית, וסיפר כי במקום זאת מקרון עבר בדיקת PCR צרפתית לפני שהמריא לרוסיה ובדיקת אנטיגן שנעשתה על ידי הרופא שלו פעם נוספת לאחר שנחת ברוסיה. "הרוסים אמרו לנו שצריך לשמור על פוטין בבועת בריאות קפדנית", הוסיף המקור השני.

דובר הקרמלין לא מסר תגובה מיידית לפרסום ברויטרס.

בניגוד למקרון, ביום חמישי, שלושה ימים לאחר פגישתם המרוחקת חברתית, קיבל מנהיג רוסיה את נשיא קזחסטן קאסם-ג'ומארט טוקאייב. שני המנהיגים לחצו ידיים וישבו צמודים זה לזה, כשביניהם רק שולחן קפה קטן.