המגיפה עדיין כאן: גורמים בכירים בארגון הבריאות העולמי פרסמו הלילה (בין שישי לשבת) סקירה שנתית של מגפת הקורונה, לאחר שנרשמו מעל מיליון מקרי מוות מתחילת השנה. הגורמים מסרו כי התוצאות הן "טראגיות". זאת, לאחר שמומחי בריאות בעולם הזהירו מגרסה חדשה ו"חמקנית" של הנגיף

בתוך כך, מריה ואן קרכוב, ראש הצוות הטכני של ארגון הבריאות העולמי בנושא נגיף הקורונה, מסרה כי תוצאות הסקירה שוברות לב, במיוחד על רקע הבדיקות, הטיפלים והחיסונים שזמינים לציבור ברחבי העולם. היא הוסיפה כי "מכיוון שאנחנו בשנה השלישית של המגפה, זה אפילו טראגי יותר, מכיוון שיש לנו את הכלים שיכולים למנוע את מקרי המוות האלו". כמו כן, ואן קרכוב ציינה כי "רבים מאיתנו נהיו חסרי תחושה למספרים. אנחנו צריכים לעשות שוב סקירה ולהבין באמת איפה אנחנו נמצאים עכשיו מבחינת המגפה. אנחנו לא צריכים להיות במצב שבו יש בין 14 ל-15 אלף מתים בכל שבוע ברחבי העולם".

ראש ארגון הבריאות העולמי, תאודרוס אדהנום גברה-יסוס (צילום: Fabrice Coffrini/Pool via REUTERS)
ראש ארגון הבריאות העולמי, תאודרוס אדהנום גברה-יסוס (צילום: Fabrice Coffrini/Pool via REUTERS)

כזכור, בתחילת החודש הזהירו מומחי בריאות ברחבי העולם מפני "גרסה חמקנית של נגיף הקורונה", אשר יכולה להדביק מדי חודש. על פי הדיווח, זן ה-B.A.5 ממשיך לפתח מוטציות חדשות, ולאחר שהפך לזן הדומיננטי ביותר ברחבי ארה"ב, יש לו כעת את היכולת להדביק מחלימים בצורה מהירה יותר.

קצין הבריאות הראשי במערב אוסטרליה, אנדרו רוברטסון, מסר כי "גם אם רוב האנשים ישמרו על רמה מסוימת של הגנה מפני הנגיף, כמו חיסונים, הן עדיין יידבקו מחדש, מספר שבועות, לאחר שהחלימו. למרות הירידה בתחלואה בזמן האחרון, זה לא סוף הסיפור עם הזן הנוכחי ברחבי העולם".

בנוסף, המרכז האמריקאי לבקרת מחלות ומניעתון (CDC) דיווח כי מספר הנדבקים הממוצע בנגיף הקורונה בארה"ב, נע בין 95 אלף ל-115 אלף. מומחים חוששים כעת משילוב של בדיקות ביתיות שאינן מדווחות לרשויות, וסגירה של מרכזי בדיקה במימון הממשלתי. כמו כן, במחקר שפורסם במגזין "Science", מומחים אישרו כי רבים אכן חווים הידבקות חוזרת בתדירות גבוהה יותר.