המגפה עדיין כאן: פקידי בריאות בארה"ב קראו הבוקר (שבת) לציבור הרחב להתחסן נגד נגיף הקורונה והשפעת, מכיוון שהם מאמינים כי פנינו לעונה "קשה" יותר של הנגיפים בחורף הקרוב. ד"ר וילמה ג'יי ווטן, קצינת בריאות במחוז סן דייגו, אמרה כי "בעוד שמספר המאומתים במגמת ירידה, הנגיף נשאר פעיל ומדבק, ואנו צופים למקרים חדשים בחודשים הקרובים".

בתוך כך, הנתונים מגיעים על רקע המסר המדאיג מכיוונו של ארגון הבריאות העולמי, כי מסקירה שנתית שנעשתה, יותר ממיליון מקרי מוות נרשמו כתוצאה מנגיף הקורונה מתחילת השנה. הגורמים מסרו כי התוצאות הן "טראגיות". זאת, לאחר שמומחי בריאות בעולם הזהירו מגרסה חדשה ו"חמקנית" של הנגיף. 

מריה ואן קרכוב, ראש הצוות הטכני של ארגון הבריאות העולמי בנושא נגיף הקורונה, מסרה כי תוצאות הסקירה שוברות לב, במיוחד על רקע הבדיקות, הטיפלים והחיסונים שזמינים לציבור ברחבי העולם. היא הוסיפה כי "מכיוון שאנחנו בשנה השלישית של המגפה, זה אפילו טראגי יותר, מכיוון שיש לנו את הכלים שיכולים למנוע את מקרי המוות האלו". כמו כן, ואן קרכוב ציינה כי "רבים מאיתנו נהיו חסרי תחושה למספרים. אנחנו צריכים לעשות שוב סקירה ולהבין באמת איפה אנחנו נמצאים עכשיו מבחינת המגפה. אנחנו לא צריכים להיות במצב שבו יש בין 14 ל-15 אלף מתים בכל שבוע ברחבי העולם".