המחאות עזרו? הרשויות בסין הודיעו על הקלות משמעותיות באכיפת תקנות הקורונה במדינה, כך פורסם הבוקר (רביעי) בסוכנות הידיעות "רויטרס". על פי התקנות החדשות, מי שנדבק ללא סימפטומים או חווה תסמינים קלים בלבד, יוכל לטפל בעצמו בזמן הבידוד בביתו, ללא צורך בטיפול מיוחד. השינוי הדרמטי מרמז על כך שסין מכינה את תושביה לחיות לצד המגיפה.

במחאה על מדיניות הקורונה: הפגנות נרחבות פרצו ברחבי סין | צפו בתיעוד

בשל התסכול הציבורי וההאטה הכלכלית: בסין מצמצמים משמעותית את הגבלות הקורונה

ההודעה מגיעה לאחר שהלשכה המדינית של המפלגה הקומוניסטית הצהירה כי צפוי שינוי במדיניות הקורונה במדינה. "במהלך השנה הבאה, על סין צריכה לייעל את אמצעי הבקרה והמניעה של מגיפות, שכן ישנה שאיפה לשיפור המדיניות בתחום הכלכלי והחברתי המדינה. סוכנות הידיעות "שינואה" דיווחה שנקבע בהחלטה כי "סין תתמקד בייצוב הצמיחה, התעסוקה, וייצוב רמת המחירים במדינה". 

כזכור, על רקע התסכול הציבורי וההאטה הכלכלית שחוותה המדינה בשל הגבלות הקורונה הקשות, לאחרונה נראה כי בסין מתחילים להגמיש מעט יותר את היחס בנושא זה. בסין לא זנחו את מדיניות "אפס הדבקה", אך עם זאת המטרה היא ליישם אותה באופן "ממוקד יותר".

בעיר שנדון שבדרום המדינה, הודיעו כי הציבור לא ידרש עוד להציג תעודת בדיקת קורונה שלילית, על מנת להתנייד בתחבורה הציבורית ולהיכנס לפארקים. בבייג'ין, מקומות בדיקה רבים נסגרו, לנוכח הפסקת הדרישה לקיום בדיקה לצורך כניסה למקומות ציבוריים.