מומחים ורופאים אמריקאים הזהירו היום (שישי) כי עם כניסת השנה חדשה עלולות להופיע גרסאות חדשות של נגיף הקורונה. זאת, בצל העלייה החדה בתחלואה בסין.

בגלל התפרצות הקורונה: ארה"ב הטילה הגבלות על כניסת תיירים מסין
שר הבריאות החליט: כניסת זרים מסין - בכפוף לבדיקת קורונה שלילית 

"זן האומיקרון ממשיך להסתובב ברחבי העולם, וניתן לראות שהזן עושה מה שווירוסים רבים עושים, כלומר הוא קולט מוטציות לאורך הדרך שעוזרות לו להתחמק מקצת חסינות שנגרמה מחיסון קודם", אמר אנדרו פקוס, מיקרוביולוג ואימונולוג באקדמיה  לבריאות הציבור בבולטימור.

כמו כן, ד"ר וויליאם שפנר, פרופסור בחטיבה למחלות זיהומיות במרכז הרפואי של אוניברסיטת ונדרבילט בנאשוויל אמר: "המצב מדאיג, זה כמובן הוביל להכרזה האחרונה של ארה"ב ומדינות נוספות שבהם יחייבו אנשים שמגיעים מסין להיבדק לקורונה". בנוסף, מומחים רבים לבריאות הציבור בארה"ב מזהירים כי נגיפים שעוברים בדרכי הנשימה, כמו הקורונה, עלולים לעבור בקלות בשל חג המולד וחגיגות השנה החדשה.

כאמור, ארה"ב,  הודו, איטליה, יפן, טייוואן וישראל הודיעו כי יוטלו הגבלות חדשות ובדיקת קורונה לכל הנוסעים הנכנסים המגיעים מסין. זאת, בצל התחלואה הגואה לקורונה במדינה וחוסר השקיפות לגבי ההתפרצות שם. עד כה, מעל 40 מיליון אזרחים בסין נדבקו בנגיף הקורונה במשך כל  יממה בשבוע האחרון, כך דווח בארה"ב כי נכתב בפרוטוקולים של פגישה פנימית של ועדת הבריאות הלאומית של סין. על פי הדיווח של חדשות בלומברג, כ-248 מיליון בני אדם, שהם כמעט 18% מהאוכלוסיה, נדבקו בנגיף ב-20 הימים הראשונים של חודש דצמבר.