מועדון הבארבי משיק את ביתו החדש בנמל יפו עם תערוכה חדשה 

מועדון הבארבי המיתולוגי משיק את ביתו החדש בנמל יפו עם תערוכת צילומים - "בארבי בית", של צלמת האופנה והמוזיקה אורית פניני וקהל הבארבי.

התערוכה, שתיפתח ב-18.1, היא הומאז' למועדון ולביתו הקודם במשך 22 שנים, קולאז' דחוס ורועש של צילומים, הקרנות וסאונד, ומציגה את הבית מנקודת מבטה של פניני, שמצלמת את המועדון כמעט מיום היווסדו. בתערוכה מגוון צילומים, גם מנקודת מבטו של הקהל במועדון, שתיעד את ההופעות והאמנים. 

הופעה במועדון הבארבי (צילום: אורית פניני)
הופעה במועדון הבארבי (צילום: אורית פניני)

עוד יוצגו אלמנטים שנלקחו מהבארבי הישן והועברו לחלל הגלריה ומדמים את הכניסה למועדון - השנדליר האייקוני, חדר האומן, מבואת הכניסה, קיר הפוסטרים שהוסב מאז ה-7 לאוקטובר לקיר החטופים ועוד.

במהלך ימי התערוכה יתקיימו שיחות אמן עם מוזיקאים ויוצרים מובילים ומוערכים ללא תשלום ובהרשמה מראש. בין האמנים: אפרת גוש, גלעד כהנא עם שמעון אדף, עמיר לב, אורית פניני ורונן ללנה, דורין אטיאס וששון קדם.

אוצרות: אריאלה מזרחי וטל בן סירא. אירוע הפתיחה יתקיים ביום שבת ה-27.1 בשעה 19:00, מחסן 2, נמל יפו. שעת נעילה:21 בפברואר.

 לפרטים נוספים לחצו כאן

"עדיין לא מאוחר": סרטו של עמוס גיתאי בבכורה עולמית בפסטיבל ברלין

הישג בינלאומי לקולנוע הישראלי. סרטו החדש של הבמאי עמוס גיתאי "עדיין לא מאוחר", שבהפצה בינלאומית נקרא "שיכון" (SHIKUN) יוקרן בבכורה עולמית בפסטיבל ברלין הבינלאומי ה-74  במסגרת  Berlinale Special של הפסטיבל שייפתח ב-15.2. 

בתפקיד הראשי בסרט מככבת השחקנית אירן ז'קוב, לצידה משחקים בהירה אבלאסי, חנה לסלאו, עטאללה טאנוס, יעל אבקסיס, מינאס קרוואני, נעמה פרייס, מנשה נוי, פיני מיטלמן, האדריכל אמנון רכטר ואחרים. 

עדיין לא מאוחר - עמוס גיתאי (צילום: זיו קורן)
עדיין לא מאוחר - עמוס גיתאי (צילום: זיו קורן)

"עדיין לא מאוחר" נכתב בהשראת המחזה "קרנפים" מאת יוז'ין יונסקו, עוסק בתהליכים של התקרנפות וקונפורמיזם. הסרט צולם בישראל, במבנה של מרכז הקליטה "יעלים" בבאר שבע, בניין שיכון לאורך רבע קילומטר, בו מתגוררות קבוצות שונות בסיפור חייהן וכמו כן בתחנה המרכזית החדשה בתל אביב. מבני בטון ברוטליסטיים בהם מתנהלים זה לצד זה פיסות חיים של אנשים בעלי זהויות ושפות שונות שמנסים לבטא את עצמם ואת תחושותיהם, וליצור רקמה אנושית משותפת בימים של מחלוקות, סכסוך ואלימות גוברת.

"פסקול" פרוייקט מוזיקלי ברשויות המקומיות

מועצת הפיס לתרבות ולאמנות בשיתוף א.מ.י - איגוד אמני ישראל, יוצאת עם "פסקול", פרויקט מוזיקלי בכ-40 רשויות מקומיות ברחבי הארץ.  הפרויקט מאפשר לרשויות להזמין מופע מוזיקה שהוא מחווה והוקרה ליוצרות וליוצרים ותיקים במוזיקה הישראלית בשילוב עם מוזיקאיות ומוזיקאים צעירים. במסגרת הפרויקט יש גם הפקות חדשות ממגוון ז'אנרים מוסיקליים תוך שימת דגש על שילוב בין דורי: אמן ותיק לצד אמן צעיר.

מיזם פסקול (צילום: א.מ.י)
מיזם פסקול (צילום: א.מ.י)

הפרוייקט יכלול מופעים מקוריים באורך של 75-90 דקות באחד הז'אנרים המוסיקליים הבאים:

  • זמר עברי: עם נתן כהן, סוזי מילר, דורי בן זאב, דודו זכאי, מירי אלוני ועוד.
  • מוסיקת עולם (יווני, צרפתי, איטלקי, רוסי, אמריקאי וכו') עם עליזה אביב, בני פורת, מוני ארנון, ועוד.
  • ג'אז – עם אהרל'ה קמינסקי, אלברט פיאמנטה, דני גוטפריד, עדנה גורן ועוד.
  • יהודי מסורתי – עם דדי גראוחר, טוביה בולטון, הרב יאיר כלב, מרדכי בן דוד ועוד. 
  • מוזיקה למגזר ערבי – עם נביל עוואד, מאגד עזאם, פתחלה מתאנה, אבו נעים אבו נג'מה ועוד. 

עיר חלוּמה: סיור ספרותי בשכונת הדר בחיפה

סיור בעקבות אזכורים, תיאורים ודימויים בספרות של שכונת הדר בחיפה. על שינוייה ותקופותיה המגוונות; מיהודית הנדל ועד ערן צור.

הסיור מתחיל ברחוב ירושלים הציורי ומסתיים ברחוב החלוץ הסואן. המסלול הולך דרך בתיה המונומנטליים של שכונת הדר, המציינת מאה שנה להיווסדה, בניין הטכניון הישן הלא הוא המדעטק, קונדיטוריות וחנויות בגדים צבעוניות. מדלג בין עשורים ומאפשר לחיות לזמן מה את עולמם של יהודית הנדל, יהודית קציר, אריאלה גולדמינץ, אסתי ג. חיים, ערן צור ועוד.

סיור עיר חלומה (צילום: נועם גלבוע)
סיור עיר חלומה (צילום: נועם גלבוע)

כמו כן יוקראו מכתביהם ומילותיהם תוך התבוננות  על השכונה מנקודת עולמו של הכותב.ת. הסיור יגיע לבית הקרנות שהוא צומת מופלאה בו התרחשו אינספור מאורעות ורסיסי חיים, ויחלוף על פני בתי קולנוע שהכילו מאות אלפי צופים ועומדים היום שוממים עוד.

הסיור בהדרכת חגית שוורצמן: אשת חינוך, תושבת שכונת הדר. יום שישי 26.1 בשעות 10:00-12:00. נקודת כינוס: רחוב ירושלים 25, חיפה. הרשמה באתר "מקום לשירה" 

מהמלחמה באוקריאנה למלחמה בישראל: תערוכת יחיד לאנסטסיה ואליאולין

"השתקפות האופטימיות" – תערוכה ראשונה בישראל של הציירת ילידת אוקראינה אנסטסיה ואליאולין בגלריה 58 בחולון.

אנסטסיה עלתה לישראל בשנת 2022 בעקבות מלחמת אוקראינה-רוסיה.  היא בוגרת האקדמיה לאמנות גבוהה באוקראינה וחברה באגודות האומנים באוקראינה ובישראל. הציגה בתערוכות קבוצתיות בקייב וזאת הפעם הראשונה שהיא מציגה בתערוכת יחיד בארץ.

בתערוכה מוצגים ציורים שצוירו בשנה האחרונה בישראל. "הסגנון אולי השתנה מבחינת צבעוניות בגלל מזג האוויר החם בארץ" מעידה אנסטסיה.

יאכטות, ציור שמן (צילום: אנסטסיה ואליאולין)
יאכטות, ציור שמן (צילום: אנסטסיה ואליאולין)

היא מציירת מגיל שבע,  את ההשראה שלה היא ספגה מסבא שלה לב בריסקין שהחל לצייר טבע נופים ופורטרטים לאחר שיצא לגימלאות מעבודותו כסוהר בשירות בתי הסוהר באוקראינה. "האמנות עבורי היא יותר מחיים והציור ממלא אותי יותר מכל דבר אחר. אני מאוד שמחה על המעבר לארץ. אני מתחברת לנופים השונים פה בארץ, ששונים כל כך מנופי המדינה שממנה אני באה".

גלריה 58, מבואה בבניין עירית חולון.