הכותב, הפזמונאי והמתרגם אבי קורן ז"ל, שאחראי על רבים מנכסי צאן הברזל של הזמר העברי וכתב טור קבוע ב"מעריב" הלך לעולמו ביום חמישי האחרון לאחר מאבק ממושך במחלת הסרטן. גרושתו, הזמרת שולה חן, עמה התגורר לפני מותו, התארחה הבוקר (ראשון) בתוכניתם של ענת דוידוב וגולן יוכפז ב-103FM, סיפרה על פגישתם הראשונה וחשפה איזה שיר משיריו הוא הכי אהב.

ספרי לנו על הפגישה הראשונה שלכם.
"באתי לבחינות ללהקת הנח"ל, הוא ישב באולם עם הבוחנים וזה לקח קצת זמן, והוא אמר 'היא תהיה אשתי'. התחלנו ברומן. היו הוא, חיים טופול, אפרים קישון וטוביה צפיר. הבחינה כנראה הייתה מאוד מוצלחת, וזהו, השאר היסטוריה. התחילו להגיד בצבא להקת נחל 'באה כוכבת' לא ידעתי". 

אבי כותב מאות שירים, חלקם לך, מתרגם, משדר.
"הוא עשה המון דברים".

גם תוכניות רדיו.
"הוא עשה המון תוכניות. באתי פעם לבית החייל ועמדתי בפתח. השומר אמר: 'מי את?'. אמרתי 'אני אשתו של אבי קורן'. הוא ענה שאשתו כבר בפנים". 

שירים שאת אהבת, שירים שהוא אהב.
"'בוא הביתה'. הוא כתב לי המון שירים, אבל אני יודעת מה הוא אהב, הוא אהב את השירים שלו אבל מאוד אהב את 'חי אני כעשב בר' ששרה עירית דותן והוא תרגם מיידיש. הוא נורא בכה כשהשיר הזה היה. היו לו המון שירים, הוא אהב את כולם".

מה את אוהבת?
"אני אוהבת את השירים שהוא תרגם לי, יש לו הרבה טקסטים וכל כך יפים. הקלישאה – כולם היו בניו, אז כן, אני אוהבת הרבה מאוד שירים שלו. הטקסטים לא סתם, הוא היה מתרגם מופלא, הטקסטים והחריזה יוצאים מן הכלל".

ערך מוזיקה באופן קבוע בשבת עברית.
"אנשים ממש חיכו לו, היו מחכים לזה כל שבוע. אנשים בגיל מסוים נורא אהבו". 

בשנים האחרונות הוא חלה בסרטן ועל אף שנפרדתם הוא חזר לגור איתך בקורונה.
"ככה הוא חי בדירה בדרום תל אביב שהוא שכר ובקורונה הוא עבר. אני הלכתי לקניות והכל אבל כשהמחלה לא הייתה פעילה הכל היה בסדר, לא הייתה שום הפרעה. זו מחלה שהופכת לכרונית, הוא היה איתה שש וחצי שנים, כמעט שבע".

הלוויה תהיה היום תחת הגבלות הקורונה.
"וודאי. הפחידו אותנו בקנסות, השבעה תהיה אצל הבת שלי בכפר סבא".