ארגון העיתונאים והעיתונאיות פנה הבוקר (שלישי) ליו״ר הרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו עדן בר טל בדרישה להטיל קנס על תחנת רדיוס בשל התבטאויות שהושמעו ביום ראשון האחרון בתכנית של השופטת בדימוס אתי כרייף, כאשר מאזינים קראו להעמיד בפני כיתת יורים את עיתונאית גל״צ הדס שטייף, ללא כל התנערות או גינוי של כרייף מהדברים. הנושא הועבר לבדיקת הנהלת הרשות, הגורם המוסמך ברשות לבדיקת הפרות לכאורה.
 
בפנייה נכתב: "ביום ראשון בין השעות 21:00-19:00 בערב, שודרה ברדיו רדיוס 100FM תוכניתה של אתי כרייף. שני מאזינים שעלו לשידור, הסיתו באופן ישיר נגד עיתונאית גלי צה״ל הדס שטייף. המאזין שהזדהה בשם איציק שאל את כרייף: ׳למה הדס שטייף לא עומדת מול כיתת יורים׳ כרייף ענתה: ׳וואלה, לא יודעת. לא יודעת. בחרו בי׳".

"מייד אחריו עלתה לשידור מאזינה שהזדהתה בשם מארי, ואמרה: ׳הדס שטייף ממש הייתה צריכה לעמוד מול כיתת יורים׳. כרייף ענתה: ׳היא הייתה. אם היא הייתה פורצת לטלפון של מישהו אחר, היא הייתה…'".

"באף אחת מהשיחות כרייף לא הסתייגה מהדברים, או העירה לדוברים שדבריהם הם דברי הסתה ישירים נגד הדס שטייף. באף אחת מהשיחות היא לא הסתייגה, ביקשה מהדוברים להתנצל או לחזור בהם מן הדברים החמורים", עוד נכתב בפנייה. "לא יתכן שבתחנת רדיו שנמצאת תחת פיקוח של הרשות השנייה לטלוויזיה ורדיו יתנהל שידור המסית ישירות נגד עיתונאית. גם העובדה שנגד שטייף מתנהל הליך משפטי, אזרחי, אינה מתירה את דמה ואינה עילה לאמירות מסיתות ומסוכנות נגדה".

"התרת דמה של עיתונאית מהווה פגיעה ישירה בחופש העיתונות, ככל שפגיעה כזאת לא תקבל מענה מיידי וחד-משמעי יש חשש לאפקט מצנן שייפגע לא רק בשטייף, אלא בעיתונאים נוספים שעבודתם המקצועית לא תמצא חן בעיני מאן דהוא", עוד נכתב. "אנחנו דורשים מהרשות השנייה להעיר למנהל ׳רדיוס׳ על הדברים החמורים, לקרוא את הגברת כרייף לסדר, להבהיר לשניים כי אמירות כאלה אינן מתקבלות על הדעת, וכי על מי שמתיימר לנהל שידור יש אחריות לדאוג שמשבצת השידור שלה לא תיהפך לבמה להסתה, איומים והתרת דמו של איש, בוודאי לא של עיתונאים שהם משרתי ציבור".

הדס שטייף (צילום: אבשלום ששוני)
הדס שטייף (צילום: אבשלום ששוני)

״כמו כן אנחנו דורשים לקנוס את תחנת הרדיו, מהלך שנועד לוודא שמקרים כאלה לא יישנו, ונועד להבהיר שהרשות השנייה רואה את המעשה בחומרה רבה״.

בנוסף, פנו בארגון העיתונאים והעיתונאיות למנכ״ל רדיוס דוד בן בסט בדרישה לקרוא לסדר את הגברת כרייף ולהבהיר לה כי אמירות כאלה אינן מתקבלות על הדעת. "על מי שמתיימרת לנהל שידור יש אחריות לדאוג שמשבצת השידור שלה לא תיהפך לבמה להסתה, איומים והתרת דמו של איש, בוודאי לא של עיתונאים שהם משרתי ציבור. אנו רואים חשיבות עצומה בדרישה מהגברת כרייף להסתייג באופן חד-משמעי מהדברים ולהתנצל על כך שלא הביעה הסתייגות כבר בעת השידור עצמו. ניהול שידור חי הוא משימה מורכבת שמחייבת מיומנות מקצועיות, אוזן רגישה לעבירות מסוג זה ותגובה מהירה ומיידית".

דוד בן בסט, מנכ"ל רדיוס FM100, מסר בתגובה: "אני מגנה בכל תוקף, באופן ברור וחד משמעי, את הדברים שנאמרו על ידי המאזינה על הדס שטייף. אמירות כאלה אין להן מקום וראויות כאמור לגינוי חריף. אני מוסר את התנצלותי בפני העיתונאית הדס שטייף".

אתי כרייף מסרה בתגובה: "אני מסתייגת באופן חד משמעי מכל הסתה לאלימות, ומגנה את הדברים שנאמרו על ידי המאזינה".