העותק האישי של "מיין קאמפף", ספרו של הצורר הנאצי אדולף היטלר, נמכר שלשום במכירה פומבית לקונה אלמוני ב־20 אלף דולר. הספר, עם כריכה אדומה מעור, התגלה על ידי חייל אמריקאי במהלך מלחמת העולם השנייה. ביום שישי האחרון הציג בית מכירות בצ'זפיק במדינת מרילנד את "הפריט ההיסטורי" מעורר המחלוקת והסביר כי ככל הנראה היטלר החזיק את העותק האישי שלו לשימוש פרטי או "בתור מתנה פוטנציאלית לאחד ממעריציו".



בעמוד הראשון של הספר מופיעות 11 חתימות של הקצינים והחיילים מחיל הרגלים האמריקאי שהיו בין הראשונים לשחרר את מינכן במהלך מלחמת העולם השנייה. "מתוך דירתו של אדולף היטלר במינכן, 2 במאי 1945", כתב בעמוד אחד הקצינים.



ב־20 באוגוסט אשתקד פרסמה בתו של קפטן דניאל אלן מכתב, שבו סיפרה כי אביה, ששירת בחיל הרגלים, הביא עמו את הספר של היטלר הביתה בתום המלחמה. מאוחר יותר הוחלט להעמיד את העותק האישי למכירה פומבית, כאשר במהלכה הציעו יותר מעשרה קונים אלמונים, דרך האינטרנט או טלפונית, הצעות מחיר. לבסוף נמכר הספר לקונה אמריקאי במחיר כמעט כפול מהסכום ההתחלתי.



"מיין קאמפף" (בתרגום לעברית - המאבק שלי) נכתב על ידי היטלר ב־1924, כאשר הוא ריצה עונש מאסר בגין בגידה לאחר שנכשל ניסיון השתלטות שלו על הממשל במדינת בוואריה. לפני כשנתיים נמכרו שני עותקים נדירים של הספר, חתומים על ידי היטלר עוד בטרם עלייתו לשלטון. הספרים נמכרו אף הם במכירה פומבית בלוס אנג'לס בכ־65 אלף דולר.