הראיון האחרון עם אהרן מגד, חתן פרס ישראל שהלך השבוע לעולמו לאחר שאושפז במצב קשה והיה בן 96 במותו, נערך בשנת 2014 במסגרת פרויקט הקולנוע "ארכיון העתיד", בו מתועדים פועלם ומורשתם של אנשי הרוח בישראל. "אני נמשך לכתיבה על המציאות המורכבת ואני שמח לכתוב ולהבין אותה ולבאר אותה, לכן אני כותב על החיים בתל אביב", סיפר בזמנו. עוד הוסיף: "תל אביב הרבה יותר ירוקה משהייתה, אך אני לא אוהב את האווירה של רדיפת הבצע, הנדל"ן, לא ידענו מה זה נדל"ן בכלל. תחילה חשבתי שזה ראשי תיבות של מצוות מהתלמוד". 
במהלך הראיון הוא סיפר בין היתר על הזיכרון הראשון שלו מהעלייה ארצה לפולין, ילדותו בתל אביב והלימודים בגימנסיה הרצליה. תחילת דרכו כסופר והתחנות הרבות שעבר בדרך והשפיעו על כתיבתו. בראיון עצמו שולבו תצלומי ארכיון נדירים מאותה התקופה.
הראיון האחרון של אהרן מגד
יוזמות הפרויקט הן נועה קרוון כהן וסמדר תימור, שעבדו בשיתוף פעולה על העמותה לשימור המורשת התרבותית של תל אביב-יפו ובתמיכת המועצה התרבותית של מפעל הפיס. ששת הסרטים הראשונים בפרויקט, בבימויו של עדי פרוסט, הוקרנו בפסטיבל דוקואביב בשנת 2015.

בימים אלה מגייס הפרויקט, אליו הצטרפה היוצרת הדוקומנטרית יולי כהן, מימון להמשך הצילומים והקמת אתר אינטרנט שיכיל את כל הסרטים הערוכים, חומרי הגלם, הצילומים במלואם, התמלילים, התחקיר וצילומי הסטילס הפרטיים של המרואיינים. ארכיון העתיד מתוכנן לתעד מעל 100 אנשי רוח בישראל, ביניהם: אביבה עוזרי, הרברט פונדק, סמי מיכאל, דויד רובינגר, מרים זוהר, נועם שריף ומוריס אל מדיוני.