מני אסייג, מי ששימש כתסריטאי בסרט המצליח "ההילולה", צייץ אמש בחשבון הטוויטר שלו נגד המפגינים נגד הרפורמה: "לא מעוניין ולא רוצה להתפרנס ממי שהורס את המדינה היהודית, מעדיף לרעוב ולא להיות תלוי בכם, אני מבקש שלא תגיעו לצפות בסרט". אחיו, שלום, מיהר לגנות את הדברים. כעת, ד"ר אבנר שביט, מבקר הקולנוע של וואלה, מתייחס לסערה ולסרט בתוכניתה של איריס קול ב-103FM.

"ההילולה": הלהיט הבא של הקיץ | ביקורת
מצטרף לשיאים של "מכתוב" ו"זוהי סדום": הנתון המטורף של "ההילולה" בקולנוע

שלום התנער מהדברים של מני ואמר: "כולם מוזמנים"
"אני אומר את זה כמישהו שחיבב את הסרט, כתב עליו ביקורת בסך הכל טובה, אבל שלושה דברים יש לי להגיד, א' – אין גבול להתבכיינות, הסרט קיבל ארבעה כוכבים ב'הארץ' - 'מעוז האנרכיסטים' ושלושה כוכבים ממני ב'וואלה'. הוא מופץ בידי חברת ההפצה הכי גדולה בישראל, הוא קיבל כסף מקרן חדשה, אז מה הוא רוצה? על מה הוא כל כך כועס וזועם?".

הוא כתב את זה בעקבות ההפגנה מול הרבנות בתל אביב, אם הבנתי נכון
"דבר שני, אני לא זוכר מקרה בישראל שמישהו קרא לאנשים לא לבוא לראות את הסרט שלו בגלל הדעות הפוליטיות שלהם, אני לא זוכר שזה קרה בשום מקום בעולם. זה דבר מאוד יוצא דופן. ודבר שלישי, אני לא זוכר שסרט מוביל למלחמת אחים. אני לא זוכר מקרה שאח אחד אמר על האחר שהסרט לא שלו ושהתרומה שלו לסרט היא שולית. קרו פה שני דברים חסרי תקדים בקולנוע הישראלי שרק עליהם שווה לעשות סרט".

ועכשיו לסרט
"זו כמובן גרסה קולנועית לסדרה 'שנות התשעים' ומן הסתם מתרחש בשנות התשעים, סוף מלחמת המפרץ. מסתבר שפרוספר הגיבור, בגילומו של שלום אסייג, הבטיח לסבא שלו שברגע שהמלחמה תיגמר כל השכונה תיסע לקרב של הבאבא סאלי בנתיבות, ובתחילת הסרט הסבא מזכיר לו שהוא צריך לעשות את זה אחרת מישהו ימות. יוצאים באוטובוס לכיוון נתיבות ואז נהג האוטובוס, בגילומו של צחי נוי, עושה טעות בכיוון ובטעות לוקח אותם לעזה, שם פלסטינים שובים אותם, הרשויות לא נכנסות לעזרתם והם כמובן צריכים לחלץ את עצמם לבד".
 
"מעניין ששתי הקומדיות הישראליות הכי פופולריות של שלוש השנים האחרונות, גם זה וגם 'לשחרר את שולי', העלילה מבוססת על סיטואציה של חטיפה, זה היה אמור להיות הדבר הכי רגיש וטריגרי לקהל הישראלי עם ההיסטוריה שלנו, זה מעניין שעושים מזה בדיחה ושהקהל צוחק מהבדיחה הזאת".

"צריך להגיד שרמת העשייה שלו מאוד נמוכה, ההפקה נמוכה, חתומים על הסרט שני במאים וזה נראה כאילו לא היה שם במאי אחד - ולמרות זאת, הסרט מרתק ומעניין לצפייה, ובעיניי הרבה יותר מעניין מכל סרט ישראלי שראיתי בזמן האחרון. קודם כל יש לו ייצוג לכל כך הרבה עדות וקבוצות אתניות שאני ראיתי בקולנוע הישראלי, כל כך הרבה עדות מעולם לא ראינו, כמעט כל עדה לא אשכנזית זוכה כאן לייצוג. דבר שני, זה הקשר שמתהווה בין השובים הפלסטינים לבין השבויים הישראלים שכמעט כולם מזרחיים, יש בסרט שתי דמויות של אשכנזים שהן שוליות לחלוטין".
 
"מה שמעניין, שהסרט הזה שלכאורה בא מיוצרים שמזוהים עם הצד הימני של המפה הפוליטית, מתאר את הפלסטינים בצורה מאוד אנושיים ומתאר את הקשר שמתהווה בינם לבין השבויים הישראלים, שמתאר קשר של אחווה, זהות והזדהות וממש מתאר אפשרות של דו קיום בין הפלסטינים לישראלים".
 
"זה אמנם דבר מאוד יפה וכבר ראינו את זה בסרטים קודמים כמו 'גבעת חלפון', אבל בכל זאת יש משהו יוצא דופן ב'ההילולה' – אין שום אשכנזים שמעורבים בדו קיום הזה. המסר של הסרט הוא האמירה שהוגי דעות מזרחים הרבה שנים מהדהדים שברגע שהאשכנזים יזיזו מהדרך אז הערבים היהודים והערבים המוסלמים יוכלו לעשות שלום. וגם הדו קיום הזה הוא מאוד עמוק, מבוסס על ערכים משותפים ושפה משותפת, ומעל הכל זיקה משותפת לדת".

קראתי "סרט הומופובי'
"אני לא חושב, כי בסופו של דבר מקבלים כאן את כולם. גם את מי שמתנהג בצורה כזאת או אחרת, בסרט הזה יש מקום לכולם חוץ מאשכנזים".

כזכור, אמש התעוררה סערה גדולה כשמי ששימש כתסריטאי בסרט המצליח "ההילולה", שהפך לשובר קופות כבר בימיו הראשונים בקולנוע, עורר סערה בחשבון הטוויטר שלו, לאחר ששלח מסר חד משמעי למפגינים נגד הרפורמה במערכת המשפט. אסייג צייץ: "אנרכיסטים ותומכיהם: לא יודע אם יש לחלקכם כוונה כזו, אבל אם יש כזו, אני מבקש שלא תגיעו לצפות בסרט, וגם לא למופע האישי שלי, ולשום אירוע שאני קשור בו. לא מעוניין ולא רוצה להתפרנס ממי שהורס את המדינה היהודית, ופוגע ברבנים ולומדי תורה בחסות הדיפ סטייט. מעדיף לרעוב ולא להיות תלוי בכם!".

עם זאת, אחיו, שלום, התנער מהאמירה: ״מאוד לא מסכים עם הדברים שמני אחי כתב ומתנער מהם. זה דברים בניגוד לגמרי לראיית עולם שלי. הסרט הזה נעשה כדי לשמח את עם ישראל ודווקא בתקופות האלה כולם מוזמנים מימין, משמאל בעד ונגד המהפכה. אחים אנחנו״.

סייעה בהכנת הכתבה: נויה חסון