שני הסרטים המדוברים ביותר של התקופה, "ברבי" ו"אופנהיימר", שלא באמת קשורים אחד לשני למעט מקריות בתאריך יציאתם – נקשרו זה בזה ע"י קהלי המעריצים שהפכו את יציאתם הסמוכה לחגיגה ברשתות החברתיות ובקולנוע. נדב מנוחין ("וואלה") שוחח עם איריס קול על ההצלחה של הסרט אודות האיש מאחורי פצצת האטום, והביקורת היקשה ביפן.

תפסיקו להשוות בין ברבי לאופנהיימר, כשבבירור האחד מעולה והשני לא
מגע הזהב של ברבי: הסרט הראשון שבויים על ידי אישה שהכניס מיליארד דולרים

זה סרט מאוד מדובר, ובאופן מפתיע גם מאוד סוחף קהלים רבים למרות שהוא ארוך ומלא אינפורמציה. אתה יכול להסביר איך זה?
"אני חושב שההצלחה של הדבר הזה היא קשורה בהצלחה של ברבי. יש פה שני סרטים שסחפו אותם למערכת שיווקית יוצאת דופן שנגד כל הסיכויים מביאה להצלחה גדולה. צריך לזכור שהבמאי כריסטופר נולאן הוא מותג בפני עצמו. אנחנו מדברים על משהו שהוא מעבר לסרט. למרות ההצלחה הענקית, בסוף השבוע הסרט חצה את חצי מיליארד ההכנסות ברחבי העולם".

 

"הדבר המאוד מעניין הוא שבעוד אנו בחגיגה של ברבי, אופנהיימר לצד ההצלחה מרגיז הרבה מאוד אנשים", הוסיף מנוחין. "ביפן מציינים השבוע את יום השנה להפצצה בהירושימה ונגסאקי. זה אחד הרגעים המחרידים בהיסטוריה האנושית כולה. מי כמונו יודעים שהעיסוק של אומנות בטראומות יכול להיות עדין ויכול להתקרב לחוסר רגישות".

"ביפן, אופנהיימר לא מוצג כרגע", המשיך מנוחין. "זה לא כל כך חריג שסרטים הוליוודים עולים ביפן באיחור, גם ברבי עולה בסוף השבוע. ביפן כועסים דווקא על ברבי, החגיגה המשותפת עם אופנהיימר גרמה להציג כל מיני פוסטרים ברשת של העולם הוורוד של ברבי עם פטריה גרעינית. בשביל צופים אמריקניים זה נראה כמו תופעת פופ, בשביל צופה יפני זו פגיעה ברגשות. הם מאוד כועסים על זה".

"יש שם הרבה ביקורות על זה שאין באמת יפנים בסרט ולא רואים את ההשלכות במקום עצמו", סיכם. "יש גם עניין כזה שאמריקה שוב עסוקה בעצמה, בגיבורים שלה ובטרגדיה של הגיבורים שלה, ושוכחת את הטרגדיה האמיתית".

סייעה בהכנת הכתבה: מיכל קדוש, 103fm