בשבוע שעבר התקיים טקס פרסי אופיר - טקס פרסי הקולנוע הישראלי. את הטקס הגישה עלמה זק, והזוכה הגדול היה הסרט "7 ברכות" בבימויה של איילת מנחמי ובכיכובה של ריימונד אמסלם, שגרף את מרב הפרסים, בהם פרס הסרט העלילתי הטוב ביותר, וייצג את ישראל בקטגוריית הסרט הזר בטקס האוסקר. בראיון ל"מעריב אונליין" בפרמיירת הסרט, סיפרה השחקנית ותסריטאית ריימונד אמסלם על המנהג בו עוסק הסרט - נשים עקרות שאימצו את בנותיהן של אחותיותיהן, וההקשר המרוקאי.

גילה אלמגור תקבל פרס מיוחד בפסטיבל הקולנוע הגאה של תל אביב
כוכבת "שבע ברכות": "שרה נתניהו גורמת נזק, גם לבעלה"
 
ספרי לי על התפקיד.
"בסרט אני משחקת את מרי 'ילדה בהלוואה', שזה כינוי שאני ולינור, בת דודתי, אחותי בסרט, ותסריטאית שותפה - אנחנו שתינו כתבנו את התסריט בהשראת סיפורים משפחתיים. מרי היא ילדה שאמא שלה ברוכת הילדים נתנה לאחותה העקרה והיא כביכול, בהלוואה ולא ברור מתי צריך להחזיר אותה. כשמרי גדלה היא מאוד טעונה על הסיטואציה הזו ונעלמת למשפחה עוברת לשנים ו-10 שנים היא לא בקשר עם אף אחד, וכשהיא חוזרת היא חוזרת להתחתן ולסגור מעגל, ואת השאר אני לא יכולה לספר, בשביל זה בעצם צריך לבוא לקולנוע אבל תודה שיש מתח". 

יש מתח, אני לא הכרתי את המנהג הזה.
"זה מנהג שרווח מאוד ביהדות צפון אפריקה, אבל לא רק אנחנו. בכל הקרנה של סרט, טרום בכורות והקרנות אקדמיה אנשים מגיעים ומספרים 'זה קרה אצלי', 'זה קרה אצלנו' בעיראק, בפקיסטן, במצרים, בפולין, ברוסיה. זה הייתה הפונדקאות של אז".

אנשים מספרים על חוויות טראומטיות? 
"בחלקן מאוד טראומטיות ובחלקן גם סיפורים טובים, זאת אומרת, יש הכל מהכול". 

ספרי על איזה רגע מצחיק/מרגש/מעניין מהצילומים.
"וואי, אין ספור כאלה, אין ספור. אני מרגישה שכל דבר יהיה ספוילר. תראה, לשחק מרוקאים זה פשוט כיף אחד גדול כי זה המון חום, המון צחוק, המון שמחה והמון אהבה, המון סגירת חשבונות מתחת לשולחן. יש רגע מצחיק שאנחנו נורא אוהבים זה שיש לנו 'לא שחקנים' שמשולבים בתוך הקאסט, והם הרבה פעמים חשבו שהסיטואציה אמיתית. זאת אומרת, אם אני מקיאה אז דוד שלי חשב שאני חולה באמת, והוא לא הבין איך אני עושה את זה עוד פעם ועוד פעם לא הבין שזה בעצם טייק ועוד טייק ועוד טייק". 

העניין פה הוא מרוקאי ואני רואה את זה על הסביבה. איך אתם מרגישים פה? 
"מרגישים נהדר זה ממש כיף גדול ואנחנו שמחות להגיע לרגע הזה, זה מדהים תודה רבה ותבואו לקולנוע".