לאחר שבתי הקולנוע בלבנון, תוניסיה ואלג'יריה החליטו להחרים את שובר הקופות "וונדר וומן" בכיכובה של הכוכבת הישראלית גל גדות, כעת גם בית הקולנוע ברמאללה בחר להימנע מלהקרין את הסרט שהפך ללהיט עולמי. מתאם פעולות הממשלה בשטחים, אלוף יואב (פולי) מרדכי, פירסם אתמול בעמוד הפייסבוק של מתפ"ש בערבית (אלמונסק), פוסט תחת הכותרת "מי מפחד מוונדר וומן"?, בו מאשים את הפלסטינים שהם לא מסוגלים להפריד בין הפוליטיקה לבין התרבות.



"כנראה שבקולנוע בורג' פלסטין ברמאללה מפחדים שהקהל ייהנה מהסרט המצוין וונדר וומן ולא יכולים להפריד בין פוליטיקה לסרט קולנוע אמריקאי", כתב המתפ"ש. "החרמת הסרט רק מראה על חולשה ופחד. מי שבטוח בעצמו לא מפחד מסרטים - גם אם העומדת בראשו היא וונדר וומן".




גל גדות ב"וונדר וומן". צילום: טוויטר
גל גדות ב"וונדר וומן". צילום: טוויטר



יש לציין, כי בסוף השבוע שעבר בית משפט בתוניסיה החליט להקפיא את הקרנת הסרט מאחר והגיבורה היא "חיילת ישראלית". ההחלטה התקבלה לאחר שתנועת העם, שלה 3 מתוך 217 חברי פרלמנט, הגישה באמצעות 50 עורכי דין עתירה דחופה להפסיק את הקרנת הסרט בבתי הקולנוע בתוניס הבירה. "גיבורת סרט וונדר וומן האמריקאי, היא השחקנית גל גדות, שהייתה חיילית בצבא הכיבוש", הסביר מזכ"ל תנועת העם, זוהיר מע'זאווי.




בכך הצטרפה תוניסיה ללבנון, כאשר משרדי הפנים והכלכלה הודיעו על ביטול הקרנת הסרט, למורת רוחם של רבים במדינה, וכן לאלג'יריה שם בוטל פסטיבל קולנוע, שבו הוצג הסרט, בתום קמפיין שלילי ברשתות החברתיות למנוע את הקרנתו.