"יש לי שנה שנתיים שונות בקריירה שלי, נפתחות עבורי עוד אופציות", מספרת השחקנית נועה קולר ל"מעריב אונליין", שהסרט "בית בגליל" בו היא מגלמת את התפקיד הראשי עולה הערב (חמישי) בבתי הקולנוע. "אני מרגישה טוב ויש לי הזדמנויות לעשות דברים יותר מעניינים ומגוונים, צריך להיות עדין וחכם עם זה, להיות צנוע ולבחור טוב", היא מסבירה. 

נראה כי מאז שהשחקנית בת ה-36 סיימה את לימודי המשחק שלה ב-2006, השנים האחרונות היו עבורה הפורות ביותר. בשנת 2015 גילמה קולר את אילנית בסדרה "ג'וני ואבירי הגליל", ב-2016 שיחקה בסרט "לעבור את הקיר" עליו זכתה בפרס אופיר לשחקנית הראשית הטובה ביותר, והשנה היא חרכה את הפריים-טיים של "קשת" בסדרת הדרמה המוערכת "להעיר את הדוב".

מה גרם לשינוי הזה?
"זה קומבינה של גיל, קארמה, כוכבים, יקום, מזל וכישרון".



מה זאת אומרת גיל? העולם לא פתוח יותר עבור שחקניות צעירות?
"כשהייתי בת 25 לא הייתי כל כך מעניינת, אבל גיל 35 שלי התחיל להיות אטרקטיבי. חד משמעית, אני מרגישה שהגיל וההתבגרות אצלי באו לטובתי. מאז שנהייתי אמא קיבלתי תפקידים יותר מעניינים, יותר מורכבים, בהם אני יכולה להביא נשיות שלמה שאני מאוד נהנית ממנה".

ספרי על הסרט
הסרט 'בית בגליל' הוא סרט על זוג שבונה בית בגליל ומה שמיוחד בו זה שהוא צולם במשך שנה. מה שקרה זה שאסף סבן, הבמאי המוכשר, שזה סרט הביכורים שלו סיפר לי שהוא ילווה במשך שנה את בניית הבית שאח שלו באמת בונה. מה שעכשיו הוא חתיכת טבע - עוד מעט יגיעו דחפורים ויתחילו לבנות בו בית, ואנחנו נעלה כל חודש ונצלם. זה נראה לי פסיכי ומגניב, משהו שיכול להימתח ולקבל פיסות של חיים בזמן אמיתי". 

ההריון נכנס לסרט

איך העובדה שצילמתם את הסרט במשך שנה משתקפת על המסך?
"כל החיים שאנחנו עברנו במשך שנה השתקפו בסרט. זו הייתה שנה קריטית לכל העוסקים במלאכה, לי - אני נכנסתי להריון וזה נכנס לסרט. אני חשבתי שאני אבריז מהסרט, אבל החלטנו שהדמות גם תיכנס להריון אחריי, וכל ההריון מתועד. אשתו של הבמאי הייתה בהריון, של השחקן אודי רצין שמשחק את בן זוגי, של המפיק ושל הצלם, היו מלא לידות ואני היחידה שאשה שם, אז אני באתי עם הבטן". 


"כשמצלמים סרט לאורך כל כך הרבה זמן, אז משהו מהחיים האמיתיים נדבק בדמות", מוסיפה קולר. "אין עניין של 'קונטיניואיטי' - אין משהו שצולם לאחור, וכל שינוי שאני עושה בחיים מקבל מקום בסרט עם זה בשיער, בפנים או בגוף. קצת דומה לסרט 'boyhood' שאתה מקבל חתיכה של שנה אמיתית".

ספרי לי על דמות בסרט
"יערה, היא בחורה גלילית שגרה הרבה שנים בתל אביב וחוזרת לישוב שבו היא גדלה, וזה מאוד מורכב לה, והיא בונה בית וזו משימה לא פשוטה. כשאתה בונה בית זה צריך להיות גילום של כל הפנטזיות שלך, וכל המהות שלך צריכה להיות שם. נורא מעניין לראות איך זוגות צולחים את הדבר הזה של בניית בית, שיפוץ בית, מעבר דירה, זה בעצם מתעסק בשאלה איך אתגר חיצוני משפיע על הזוגיות".