חוק הנאמנות בקולנוע שיזמה השרה מירי רגב (הליכוד) הצליח להרגיז אנשי קולנוע ויוצרים רבים בתעשיית הבידור לאחר שעבר בוועדת השרים לענייני חקיקה. איש הקולנוע והטלוויזיה דורון צברי הסביר היום (שני) בתכנית הרדיו של ענת דוידוב וינון מגל ב-103FM מדוע לדעתו החוק מתיר את דמו של מי שלא מיישר קו עם השלטון. לדבריו, "אתמול ציינו את יום השנה של רצח רבין ודנו בהסתה כנגד ציבור שלם במדינת ישראל. זה כל כך סמלי שחוק הנאמנות בקולנוע ובתרבות עבר דווקא באותו היום בוועדת השרים לחקיקה. חוק הנאמנות בתרבות מחלק את המדינה לנאמנים וללא נאמנים. מי שלא נאמן, הוא בוגד. החוק מגדיר מראש שזה אנחנו והם. הוא חלק מסדרה ארוכה מאוד של חקיקה ממשלתית שמשסעת, מפלגת ושמה גדרות".
 
לאחר מכן, ציין מגל שהחוק קובע שמי שישבח גזענות, ישלול את היותה של ישראל יהודית ודמוקרטית, יתמוך בטרור, בביזוי הדגל וסמלי המדינה ויציין את יום העצמאות כיום אבל, לא יקבל מימון של המדינה אך יהיה רשאי לומר את שעל ליבו במימון עצמי. ענת הסבירה: "נאמנות ותרבות לא הולכים ביחד. הגברת רגב המציאה את הדבר הזה". 



צברי השיב כי "אמן אמיתי, בכל השפות והמדינות, יש לו נאמנות אחת והיא לעצמו ולאמת שלו. לא לאף אחד אחר. זאת האומנות. אומנות היא לא פוליטיקלי קורקט, היא לא נחמדה אלא מתריסה. הספר לוליטה הוא דוגמא נפלאה למהי אומנות טובה. זהו ספר שהוא יצירת מופת, אחת הכי טובות שקראתי בחיי, אך בסופו של דבר מסתכם במונולוג של פדופיל שחטף ילדה בת 6".

ענת דוידוב השיבה כי "הספר לוליטה צריך לקבל מימון מהמדינה כי הוא פותח כאן דיון חשוב, במיוחד בתקופה שלנו. גם המחזה 'מלכת האמבטיה' של חנון לוין גרם בשנות השישים לאנשים לצאת לרחובות ולהפגין כנגדו מול הקאמרי. כך זה צריך להיות".
 
"המדינה מממנת תיאטרון, קולנוע, מחול וגם מממנת ישיבות, בתי כנסת ורבנויות כי היא שייכת לכולם, לכל האזרחים", אמר צברי. "גם השמאלנים מבינינו שמשלמים מיסים וגם 20% מאזרחי המדינה הם ערבים. החוק הזה כעת אוסר עליהם לציין את יום העצמאות כיום אבל. בדמוקרטיה יש לתת שוויון וביטוי לכולם. חופש הביטוי והדמוקרטיה יכולים גם לספוג את האנשים שמתבאסים מהמדינה".