"פרזיטים" מתמודד עם תחושת המיאוס מהמשפחות השולטות בקוריאה

החיים הם לא פארק: הסרט זוכה האוסקר לשנת 2020, סרטו השביעי של הבמאי בונג ג'ון הו, עוקץ את שתי הקוריאות, הדרומית והצפונית ועדיין, יש תחושה של החמצה. מאיר שניצר טוען: אפשר היה להתחכם קצת יותר

מאיר שניצר צילום: ללא
פרזיטים
פרזיטים | צילום: באדיבות סרטי נחשון
3
גלריה

לפנינו אלגוריה חברתית שכלל אינה מנסה להסוות עצמה. שתי משפחות ייצוגיות עומדות כאן על הפרק; קים הדלפונית, שמייצגת (אולי) את רעבי קוריאה הצפונית, נגד פארק העשירה, שבוודאי מייצגת היטב את שכבת השלטון ברפובליקה שהמוניטין שלה נקשרים עם ההצלחות הפיננסיות הגורפות של סמסונג, יונדאי וקיה.

הדלפונים, כנגזר מגורלם המר, הם מוכי אבטלה, חיים בדירת מרתף מוכת פשפשים ועכברים שאליה פלשו, ומתקשים לספק לעצמם את מנות המזון היומיות הדרושות להם למחיה. לעומתם, העשירים והמיוחסים מתגוררים באחוזה עירונית מעוצבת להפליא בסגנון המודרניזם המינימליסטי, ומרופדים בשכבה של משרתים החוסכים מהם מגע מיותר עם גילויים דוחים של המציאות המתחוללת מחוץ לבועה המסוגננת שלהם. לשם האיזון הקדוש, שתי המשפחות היריבות בנויות כל אחת מארבע צלעות מוכרות: אב, אם, בן ובת.

''פרזיטים'' זוכה בפרס האוסקר 2020
''פרזיטים'' זוכה בפרס האוסקר 2020 | צילום: REUTERS/Mario Anzuoni
''הטפיל'', בונג ג'ון-הו
''הטפיל'', בונג ג'ון-הו | צילום: צילום מסך
תגיות:
ביקורת קולנוע
/
מאיר שניצר
פיקוד העורף לוגוהתרעות פיקוד העורף