הסרט "להאיר את יוסי", שביים פרג' לצד מוריס בן מיור, בתמיכת הוט (שם הוא גם יוקרן בהמשך), קרן גשר לקולנוע רב־תרבותי והקרן החדשה לקולנוע וטלוויזיה, כולל שלל קטעי ארכיון נדירים וראיונות מרגשים שנערכו עמו לאורך השנים. "מתוך הארכיון בסרט אתה בעצם שומע איפה נמצא הלב של יוסי: אצל אמא שלו, ואצל נסים אלוני, ובילדות", מספר פרג'. "הוא גם מתעסק הרבה במוות, שהיה חלק מעיסוקיו: לכתוב, לצחוק ולשיר על היום שאחרי".
לא הכנסתם לסרט את כל השירים או המערכונים הצפויים.
"נכון, כי זה סרט שנועד להאיר על יוסי בנאי, האדם והשחקן והיוצר והזמר, ולא להציג את כל השירים בצורה הרגילה וזהו. לא עשינו סרט שבו קילפנו את דמותו וניסינו ליצור דרמה סביב דמות שאנשים לא יודעים עליה. לא באנו לומר: 'הנה יוסי שאיש לא הכיר' או 'הסודות של יוסי בנאי'. להפך, אנחנו מאוד מוגבלים מהבחינה הזאת כי אתה לא יכול לגלות דברים שהוא לא אמר או לא עשה. דווקא אותם הדברים שהוא כן עשה שימשו לנו כחומר גלם פה כדי ליצור מסמך מאוד אנושי עליו, כשהוא מגלם את התפקיד הראשי".
פרג' עדיין מתקשה לעכל את העובדה שאביו, עזרא פרג', בן למשפחת הצלמים המיתולוגית, שניהל סטודיו מצליח לצילום בפתח תקווה, הלך לעולמו ביוני האחרון בגיל 71. "אני לא מצליח בימים האלה כל כך ליהנות או להבין את הלב. אני לא מכיר את החיים ככה בלי אבא", הוא אומר. "את כל ההצלחות שלי אני ראיתי בעיקר דרך העיניים שלו".
"להאיר את יוסי" מלווה במוזיקת רקע מקורית של יונתן בר גיורא, מי שעבד עם בנאי על אלבום האולפן האחרון שלו, "לאט" (2001). בפרמיירת הסרט, שנערכה בסינמטק תל אביב, סיפר פרג' כי זו סגירת מעגל כשמי שליווה מוזיקלית את בנאי בתחנותיו המוזיקליות האחרונות הוא גם זה שמלווה את "הקמתו לתחייה" בסרט.