בעקבות הפלישה הרוסית לאוקראינה - היוצרים האוקראינים זוכים לקבלת פנים חמה במיוחד בפסטיבל קאן ה־75. מאז הופעתו של הנשיא וולדומיר זלנסקי בטקס הפתיחה, זוכים הבמאים הצעירים מאוקראינה לרגעים של עדנה בפסטיבל, כמו גם מונטאז' צילומים שנעשה בחופזה על ידי במאי ליטאי צעיר שנהרג בהפצצות הרוסיות בעיר הנמל מריופול. מנגד, יוצרים רוסים – ובהם במאים, מפיקים ועיתונאים – כלל לא הוזמנו לפסטיבל.

הבמאי הרוסי קיריל סרברניקוב, שידוע כמתנגד חריף של המשטר במדינתו, הקרין בפסטיבל סרט פרובוקטיבי על המלחין צ'ייקובסקי ואשתו, עם דגש על זכויות ההומוסקסואלים והנשים. למרות זאת, בימים האחרונים נטען כי דווקא אחד ממקורביו של הנשיא הרוסי ולדימיר פוטין מימן את סרטיו.

אף על פי שישראל אינה מיוצגת השנה בפסטיבל, עדיין הנציגות הישראלית נהנתה לערוך קבלת פנים בביתן קטן על החוף, ללא נוכחות פוליטית. בסוף השבוע הקרוב יוקרן סרט של במאית ערבייה ישראלית, שייצגה את פלסטין.

עוד מהזווית הישראלית: במהלך השבוע החולף זכה הפסטיבל בייצוג ישראלי נאות בדמותם של שלושה שחקנים ערבים ישראלים בכירים: תאופיק ברהום, מכרם חורי ומוחמד בכרי, שמגדיר עצמו כפלסטיני, אולם הוא לא מחה כשהשלושה הוצגו כישראלים על ידי הכרוז הרשמי.
השחקנים משתתפים בסרט של הבמאי המצרי גולה טאריק סאלח, "נער גן העדן", המתאר את תככי השלטון המצרי מול מאבקי השליטה בצמרת ההנהגה המוסלמית. הסרט התקבל בהתלהבות בבכורה, ובשיחה עם "מעריב" אמר הבמאי: "כולנו דומים. אין טובים פחות או יותר".