"נוספרטו" היה יכול להיות גדול - דבר אחד מנע ממנו | ביקורת סרט

העיבוד החדש של "נוספרטו" בכיכובם של לילי-רוז דפ וביל סקארסגארד יפהפה ויזואלית, אך מתקשה לשמור על המתח לאורך כל הדרך | למרות הביצועים המרשימים, הסרט מאבד מעוצמתו ככל שהוא מתקדם

עידו לזרי צילום: פרטי
נוספרטו 2024
נוספרטו 2024 | צילום: Focus Features
4
גלריה
נוספרטו 2024
נוספרטו 2024 | צילום: Focus Features
נוספרטו 2024
נוספרטו 2024 | צילום: Focus Features

אגרס ממשיך להפגין את כישוריו הטכניים המופתיים - כל פריים מעוצב בקפידה, והתאורה הטבעית והשימוש בנרות מצביעים על הבנה מוחלטת של הקולנוע שהוא בא לעשות. התפאורה והתלבושות מדויקות היסטורית עד לפרט האחרון, מה שמעיד על המחקר המעמיק שנעשה. אך בעוד שב"המכשפה" וב"המגדלור" הוא הצליח לשמור על מתח מתמיד, כאן הקצב האיטי ומשך הזמן הארוך (134 דקות) פוגעים בחוויה הכוללת.

סצנת הסיום של הסרט מצליחה להחזיר חלק מהקסם שאבד בדרך. אגרס מצליח ליצור רגע בלתי נשכח שמשלב אימה ויופי בצורה עילית, כשהוא מתכתב עם הסצנה המפורסמת מהסרט המקורי תוך הוספת טוויסט מודרני משלו. אך זה לא מספיק כדי לפצות על הדרך הארוכה והמתמשכת שעברנו כדי להגיע לשם.

למרות הביקורת, אי אפשר שלא להתפעל מהשאיפות האמנותיות של אגרס. מדובר ביוצר שמכבד את חומרי המקור ומנסה להעניק פרשנות חדשה ומעניינת לקלאסיקה. אך לעיתים נדמה שהוא כל כך מרוכז בפרטים הקטנים, עד שהוא מאבד את התמונה הגדולה - את היכולת לספר סיפור מרתק ומפחיד מתחילתו ועד סופו.

נוספרטו 2024
נוספרטו 2024 | צילום: Focus Features
תגיות:
קולנוע
/
סרטים
/
אימה
/
ביקורת סרט
פיקוד העורף לוגוהתרעות פיקוד העורף